czwartek, 22 marca 2018

Po założeniu aparatu ortodontycznego

Po założeniu aparatu ortodontycznego potrzeba czasu ( jego długość zależy od indywidualnych predyspozycji ), aby tkanki jamy ustnej oraz same zęby przyzwyczaiły się do nowej sytuacji. Najlepiej w tym czasie spożywać półpłynne pokarmy, rozdrobnione. Jeśli pacjent dba o higienę jamy ustnej i stosuje się do wskazówek ortodonty, po zdjęciu aparatu na zębach nie zostaną żadne ślady.


Co jeść przez pierwsze dni po założeniu aparatu ortodontycznego ? W pierwszych dniach po założeniu aparatu możliwe jest odczuwanie pewnego dyskomfortu i nadwrażliwości zębów. Silny ból po założeniu aparatu ortodontycznego córka ma założony aparat na zęby wczoraj miała zakładaną sprężynę i później straszny ból zębów wzięła dwie tabletki apap exstra i pyralginę na raz za godz.

Acenol Forte i przy tym nic nie jadła i. I dlatego właśnie publikuję ten tekst – dla ludzi, którzy boją się leczenia ortodontycznego i chcą się przygotować i uspokoić. Decyzja o założeniu stałego aparatu ortodontycznego przynosi liczne korzyści. Niestety niejednokrotnie wiąże się również z bólem. Na szczęście dzięki nowoczesnym technologiom laserowym, z bólem wywołanym założeniem aparatu ortodontycznego, można skutecznie walczyć. Czy zęby po założeniu aparatu ortodontycznego bardzo bolą ? Ból głowy po założeniu aparatu ortodontycznego dni temu założono mi aparat w celu wysuniecia dolnych zebów do tyłu(mam przodozgryz).


OD tego czasu bardzo boli mnie nad uszami oraz głowa cały dzień. Mam pytania odnośnie tego: Czy bol głowy ustąpi.

Ja również po dniach miałem problemy nie tylko z aftami , ale również zaczęły się otarcia związane z drutami aparatu. Zacząłem stosować LIPS płyn przeciwko aftom i otarciom i już po dniach wszystko wróciło do normy. Polecam taki preparat jeśli będziecie mieli takie doświadczenie.


Mnie po założeniu aparatu ortodontycznego na górę bolały zęby przez dni (te na górze) i to tak że wystarczyło ze lekko je dotknęłam szczoteczką do zębów i już bolały. Ciężko było cokolwiek zjeść. Chyba że niechcący uderzysz zębem o ząb to może lekko.


W ciągu kilku pierwszych dni po założeniu aparatu pacjent odczuwa ból, podobnie niestety jak po każdej wizycie kontrolnej. To całkiem normalna sytuacja, jednak niezbyt komfortowa. Ból utrudnia gryzienie pokarmu, budząc tym samym wiele obaw.


Pojawiają się wątpliwości dotyczące tego, co można jeść, a czego lepiej unikać. Ortodonta udziela porad jak postępować po założeniu aparatu na zęby. Porady po założeniu aparatu ortodontycznego na górne i dolne zęby. Więcej informacji od naszego Ortodonty na stronie. Dieta po założeniu stałego aparatu ortodontycznego.


Notka powstała z myślą o osobach, które decydują się na aparat ortodontyczny stały. Ponieważ z własnego doświadczenia wiem, że pierwsze dni po założeniu aparatu są dość ciężkie ;) Dodatkowo taki stan pojawia się po każdej wizycie, kiedy wymieniany jest łuk. Trudność sprawia wówczas gryzienie i poruszanie żuchwą.


Przygotuj się na płynną dietę, dopóki Twoje zęby nie przyzwyczają się do aparatu ortodontycznego.

Nie oznacza to jednak, że musisz się. Aparat ortodontyczny - co jeść w pierwszych dniach po założeniu aparatu? EKSPERT Konsultacje medyczne: lek. Efekt leczenia ortodontycznego to wyleczenie wady zgryzu , czyli umożliwienie zachowania w zdrowiu zębów, przyzębia, stawów skroniowo-żuchwowych, a także dobrego samopoczucia przez wiele lat. Zaczynam się martwić bo wszędzie spotkałam się z opinią że przez pierwsze kilka dni aparat dokucza dotkliwie.


Hejj wszystkim :) w sobote założyłam aparat na zęby i ciężko mi teraz cokolwiek gryźć , żywie sie głównie jogurtami Co jeść po założeniu aparatu ortodontycznego ? Zdejmowanie aparatu ortodontycznego, efekty przed i po oraz retencja. Pamiętam dzień założenia aparatu i tę pierwszą, straszną myśl po powrocie do domu: Ja mam z tym wytrzymać roku? Nastoletnia dziewczyna prawie umarła po tym, gdy tydzień po założeniu zwykłego aparatu ortodontycznego w jej organizmie rozwinęła się groźna infekcja prowadząca do dwóch udarów mózgu. Co jeszcze zmieniło się po założeniu aparatu?


Na pewno to, że jem trochę wolniej. Dodatkowo po większości posiłków muszę umyć zęby – na początku płuczę usta wodą, żeby nieco oczyścić zamki, a potem już zwykłe szorowanie. Wosk stosowany jest głownie w pierwszym okresie po założeniu aparatu a także po montażu dodatkowych elementów takich jak np. Służy on do zabezpieczania ostrych elementów aparatu przed podrażnieniami niezaadaptowanej śluzówki policzków czy tez warg. Oprócz szczotkowania warto sięgnąć po płyn do płukania jamy ustnej, który dotrze tam, gdzie nie sięgniemy główką szczoteczki.


Używanie nici dentystycznej z kolei oczyści złącza aparatu. Tuż po założeniu stałego aparatu nazębnego pacjent może odczuwać dyskomfort. Szczególnie w pierwszych dobach po założeniu aparatu na języku i policzkach pojawiają się drobne otarcia (dolegliwościom może zapobiec użycie wosku ortodontycznego).


Dolegliwości te znikają po okresie adaptacji i nie maja znaczenia praktycznego. Po drugie – mój zgryz był ustawiony prawidłowo #128578; Początkowo czułam się jak ze sztuczną szczęką :D. Po trzecie natomiast – moje zęby wizualnie wróciły do swoich naturalnych rozmiarów.


Zamki ceramiczne – choć mniej widoczne niż metalowe – sprawiały jednak wrażenie, że zęby są większe niż przed założeniem aparatu. Nie wiem czy to dobrze, że tydzień po założeniu aparatu, wyjedziesz na ferie. Powiedziałaś o tym ortodoncie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty