czwartek, 1 marca 2018

Co zrobic gdy odklei sie zamek od aparatu

Odkleił mi się zamek od aparatu ortodontycznego. Otóż dzisiaj rano (dosłownie przed ok. pół godziny), jadłam kanapkę na śniadanie. Nagle poczułam, że po lewej stronie, na dole, na ostatnim zębie coś mi się rusza. Popatrzyłam do lustra i zobaczyłam, że zamek od aparatu się odkleił. Dzisiaj jak się obudziłam, zauważyłam, że rusza mi się zamek.


Jest to ostatnia zamek, przylepiony do szóstki i boję się, czy go nie połknę ;) Czy jest taka możliwość, żeby on wyleciał? ODPADŁ ZAMEK OD APARATU, CO ROBIĆ JAK ODKLEIŁ SIĘ PIERŚCIEN OD APARATU, CO ROBIĆ JAK ODKLEIŁ SIĘ ZAMEK W. Niestety, co jakiś czas dochodzi do awarii aparatów ortodontycznych. Jedną z najczęściej spotykanych jest odklejenie się jednego z zamków. Co zrobić, jeśli taka sytuacja nastąpi? Bardzo ważne jest to, aby w ogóle do takiego momentu nie dopuścić.


W związku z tym pacjenci muszą ściśle przestrzegać wytycznych od doktora. Domyslam sie ze musisz czuc sie strasznie, ja tez sie bardzo boje o moj aparat. O ten zamek to chyba nie masz sie o co martwic, bo dni temu pytalam mojej orto, czy jak sie odklei jakis zamek a bede daleko to czy mam kogos szukac na szybko czy moze to poczekac jakies tyg.


To stwierdzila ze przez tyg nic sie nie stanie. Mój ortodonta może mnie przyjąć dopiero za tyg. O tym, co może wpłynąć na powstanie wad zgryzu u dzieci i jak przebiega leczenie opowiada stomatolog Kamil Stefański. Odklejenie się stabilizatora aparatu ortodontycznego. Prawdopodobnie właśnie dlatego odkleił mi się jeden z zamków, a konkretnie – zamek umocowany na lewej górnej siódemce, czyli w moim przypadku – ostatni.


Natychmiast to wyczułam, bo gdy coś odrywa się od zęba, nie sposób tego nie poczuć. Dzięki temu udało mi się wyjąć zamek z pogryzionego już pokarmu i nie połknąć go :). Gdy odkleja się zamek od aparatu? Dodam jeszcze kilka słów, bo właśnie jakąś godzinę odkleił mi się zamek, znów ten sam. Miałam aparat Myśle że masz racje gdy sie odklei zamek to jaki.


Pogotowie ortodontyczne Wrocław - pomoc przy oklejonym zamku od aparatu stałego. Co trzeba wczesniej zrobic, ile czasu uplywa od pierwszej wizyty do zalozenia aparartu? Odkleiły mi się dwa zamki w aparacie, a wizytę mam dopiero za tygodnie. Cierpisz na bóle głowy, karku, szumy w uszach?


Pani doktor pomocy, odkleił mi się zamek od aparatu ortodontycznego, co mam robić” – czasami pacjenci dzwonią lub piszą do mnie z takim problemem W. Jest gotowy na szybką interwencję w przypadku uszkodzenia (np. gdy odklei się zamek). Bagatelizowanie takich spraw wydłuża czas noszenia aparatu. Dbaj o to, co udało się osiągnąć. Siedzę sobie nudząc się, jak to zwykle bywa na historii i nagle czuję dziwne uczucie w buzi - odkleił mi się zamek. Nie ma w tym nic dziwnego.


I wszystko by było, jak to mówi mój kolega ślicznie, pięknie, ładnie, gdyby nie to, że ortodonta był w Paryżu :) btw Paryż, piękne miasto, ehhhhh uwielbiam je. Po zdjęciu aparatu kontynuuj leczenie retencyjne, by zęby pozostały na właściwym miejscu. Dobry ortodonta jest gotowy na szybką interwencję w przypadku uszkodzenia (np. gdy odklei się zamek). Zdjęty został lata temu, miałam założony taki pałaczek stabilizator na dół.


W żadnym wypadki nie należy podejmować się naprawy aparatu ortodontycznego! Brak właściwej wiedzy może doprowadzić do nieprawidłowego nastawienia poszczególnych elementów aparatu, co w konsekwencji przyczyni się do szkodzenia zdrowiu zębów. Podczas leczenia często zdarza się odklejenie pojedynczego zamku lub pierścienia.


Mam nadzieję, że informacje o tym, jak przygotować się do założenia aparatu ortodontycznego, okażą się przydatne dla wielu moich czytelników. Aparaty ortodontyczne stały się bardzo modne – noszenie ich nie jest już wstydem, a dowodem na dbanie o własne zdrowie. Postaramy się udzielić kilku porad co robić, kiedy już zdarzy się taka sytuacja.


Mój Aparat Fotograficzny Wpadł Do Morza Lub Rzeki. Pierwszym, powszechnym i najczęściej zdarzającym się wypadkiem jest zalanie aparatu. Zalania możemy podzielić na dwie grupy, wywołane wodą słodką i słoną. Co do odklejania, to przez miesięcy zdarzyło się to tylko raz i to odpadła mi ta metalowa rurka na zębie trzonowym. Koleżance, która ma metalowy aparat w ciągu miesięcy odkleił się razy zamek, tak więc okazuje się, że nie ma reguły co do wytrzymałości aparatu z uwagi na jego rodzaj.


Od zwykłej podomowej bluzy z kapturem, po cudowne nowiutkie spodnie z wysokim stanem – nic nie jest bezpieczne przed zacinającym się zamkiem. Często po miesiącach od założenia aparatu dyskomfort po wizytach kontrolnych po kilku godzinach ustępuje. Wówczas wymienia się je co 5–lat. W czasie noszenia aparatów retencyjnych trzeba odwiedzać lekarza co 1–miesięcy, zgodnie z zaleceniami ortodonty.


Co robić, gdy pojawi się próchnica? Jak odkleić opatrunek do od bolącej rany? Niestety gdy masz rane ktora sie ze tak powiem babrze to nie bedzie innego spospobu aby sie odklejala bezbolesnie.


Musisz poczekac aż sie w miare zagoi i wtedy bedzie lepiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty