wtorek, 26 lipca 2016

Zgryz krzyżowy aparat ortodontyczny

Założyłam aparat z nadzieją że twarz będzie szersza a kości policzkowe bardziej wydatne. Czy tego typu aparatem osiągnę taki efekt czy tylko przy Hyrax ? Zgryzy krzyżowe mogą manifestować się asymetrią w twarzy, czyli tzw. Dotyczy zębów bocznych górnych, które całkowicie, a więc za bardzo, nachodzą na zęby boczne dolne. Występuje ona najczęściej, gdy szczęka górna jest zbyt wąska w stosunku do żuchwy.


Rodzaje wad zgryzu uzależnione są od nieprawidłowości w budowie łuków zębowych.

Istnieją wady zgryzu, którym trzeba jak najszybciej przeciwdziałać. Nieleczony w dzieciństwie bardzo często prowadzi do poważnych wad w dorosłości, które objawiają się nie tylko „krzywym” ustawieniem zębów, ale również zmianami w rysach twarzy. Jeżeli chodzi o zgryz krzyżowy, leczenie u dzieci znacznie różni się od postępowania u osób dorosłych. Nie jest ukończony wzrost kości, dlatego na zęby można założyć aparat, który sprawi, że asymetrie w rozwoju będą się wyrównywać. Przesunięta linia pośrodkowa zębów w stronę lewą (przez co mam prawą stronę ust troszkę mniejszą, a zauważyłam to dopiero po diagnozie) oraz zgryz krzyżowy.


Pani doktor jednak mnie pocieszyła, że wbrew pozorom moja wada wcale nie jest taka trudna do naprawienia, gdyż moje tylne zęby układały się wręcz książkowo. Ja mam lat i też zgryz krzyżowy. Dodatkowo na podniebieniu mam drut zamocowany do szóstek, który rozpycha je na boki.


U mnie ten zgryz krzyżowy dotyczył głównie szóstek, które były zepchnięte z łuku w kierunku podniebienia.

Różnią się one zarówno wskazaniem, jak i możliwościami leczenia. Aparat ortodontyczny - Forum. O tym, jaki rodzaj aparatu zostanie zastosowany.


Twojej wady zgryzu zdecyduje lekarz po pierwszej wizycie, podczas której zdiagnozuje typ wady. ZAŁOŻYŁAM APARAT ORTODONTYCZNY! Moja wada - progenia, zgryz krzyżowy i brak zawiązków zębowych. Zdrowe, ładne i białe zęby są niekwestionowaną wizytówką człowieka. Wygląd uzębienia wpływa na stan samopoczucia, atrakcyjność i pewność siebie.


Nie każdemu z nas jednak wyrastają piękne i zdrowe zęby. Krzywy zgryz a aparat ortodontyczny. Witam, mam lat,wczoraj byłam na wizycie u ortodonty.


Pani doktor po zapoznaniu się z zdjęciami panoramicznymi szczęki stwierdziła,że mam krzywy zgryz,jest źle ukształtowany kostnie. Dowiedziałam się,że aby ten zgryz poprawić należałoby. U dzieci będących przed skokiem wzrostowym (u dziewczynek jest to około 11.–13. roku życia, u chłopców w wieku 12–lat) można zastosować aparaty ortodontyczne czynnościowe. Do tego rodzaju aparatów lekarz dodaje elementy, których działanie pokieruje wzrost szczęki i żuchwy w. Zgryz przewieszony – leczenie aparatem.


Otóż po prawej stronie szczęki dolna dwójka nachodzi mi na górną dwójkę (która jest cofnięta). Nieprawidłowy zgryz można leczyć za pomocą mioterapii, czyli ćwiczeń mięśni mimicznych i narządu żucia oraz za pomocą aparatów ortodontycznych.

W niektórych przypadkach trzeba rozważyć chirurgię szczękowo-twarzową. Stałe aparaty ortodontyczne. Wyróżniamy stałe aparaty cienkołukowe i grubołukowe. U Pacjenta funkcjonował zgryz otwarty od trzonowca do trzonowca.


Zaleciliśmy ekstrakcje dwóch trzonowców, aparat stały tradycyjny (metalowy), mikrośruby do intruzji zębów celem zamykania zgryzu oraz aparat Trainer do przetrenowania języka. Po leczeniu ortodontycznym brakujące zęby zostały uzupełnione koronami na implantach, dzięki temu wysokość zgryzu została odtworzona. W leczeniu wad zgryzu stosuje się aparaty zdejmowane, które nakłada i zdejmuje pacjent oraz stałe, które są przyklejone do zębów na cały okres leczenia.


Przykładem takich wad są między innymi: stłoczenie zębów, szparowatość, zgryz krzyżowy, zgryz. LECZENIE ORTODONTYCZNE - stłoczenia zębów. Stłoczenia i nieprawidłowości zębowe. Leczenie utrudniała zła higiena jamy ustnej i opuszczanie wizyt kontrolnych.


Czas leczenia miesięcy. No, może nie aż tortury, ale duży dyskomfort. Noszenie aparatu ortodontycznego wymaga samozaparcia, konsekwencji i odpowiednich zabiegów higienicznych. Są dwa rodzaje aparatów: stałe i ruchome. Prawidłowy stosunek zębów szczęki i żuchwy czyli zgryz to taki, kiedy każdy ząb styka się z dwoma zębami przeciwległej szczęki (z wyjątkiem dolnych siekaczy środkowych i górnych trzecich trzonowców, które stykają się z jednym zębem) oraz zęby górne wystają poza zęby dolne.


Pacjenci zgłaszają się do ortodonty zainteresowani leczeniem głównie ze względów estetycznych. Gumki wyrównują zgryz i są bardzo ważne dla etapu leczenia ortodontycznego polegającego na ustalaniu zgryzu – zazwyczaj najtrudniejszego i trwającego najdłużej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty