wtorek, 19 lipca 2016

Aparat na zęby rozszerzający szczękę

Aparat ortodontyczny rozszerzający szczękę ? To jest na początku strasznie irytujące,bo cały czas czujesz tą śrubę w podniebieniu i pod językiem. Z jedzeniem też na początku ciężko. Czy stosując aparat na zęby można używać zwykłej pasty do zębów?


Witam, mam założony aparat rozszerzający.

Noszę go dwa miesiące, a w całości mam go mieć ok. Po tym czasie zostanie założony aparat stały. Ostatnio usłyszałam opinię że u dorosłych osób nie stosuje się tego typu leczenia, chodzi tu o aparat rozszerzający, ponieważ po latach zęby ulegną ponownemu stłoczeniu. Jest szereg typów tego rodzaju aparatu. Jedne same rozsuwają na boki lewą i prawą kość szczęki stymulując wytwarzanie nowej kości w szwie podniebiennym, a aparaty epigenetyczne działają bardziej pośrednio - impulsy pobudzają komórki macierzyste do przekształcenia kości.


W czwartek zołożono mi aparat ortodontyczny rozszerzający szczękę, coś jak hydrax ale do tego mam jeszcze łuk który strasznie mi przeszkadza. Rozszerzanie szczęki a wiek i ryzyko powikłań. Okazało się, że muszę na dół i górę, ale zanim założę ten normalny muszę najpierw mieć aparat rozszerzający na górę, ponieważ mam ściśnięte zęby i to będzie polegało na tym.

Nie pisze Pani jaki dokładnie jest to aparat rozszerzający, ale z reguły działanie większości z tych aparatów powoduje dolegliwości bólowe w obrębie podniebienia. Natomiast jeżeli jest poraniony język radziłabym zgłosić się do swojego lekarza ortodonty, który odpowiednio zabezpieczy aparat, tak aby nie powodował podrażnień. Zbyt wąska szczęka jest poważną wadą zgryzu, polega na nieprawidłowo rozwiniętym górnym łuku zębowym i podniebieniu.


Jest to wada rozwojowa, która rozpoczyna się już od najmłodszych lat, gdy zaczynają wyrzynać się pierwsze zęby. Czy każdy musi nosić na podniebienu aparat rozszerzający szczenkę ? Mam mieć stały aparat , opłaca sie wgl. Aparaty ortodontyczne noszą dzieci i dorośli, a wśród młodzieży największą popularnością cieszą się zdobione i kolorowe. Dziś nie dziwią srebrne albo przezroczyste (z kryształu górskiego) klamerki na zębach. Ruchome aparaty ortodontyczne dla dzieci.


Zastępowanie zębów mlecznych stałymi trwa kilka lat. Stopniowo zmienia się także kształt szczęki i żuchwy. Noszę zwykły aparat już tydzień i zauważyła, że zaczynają być widoczne. Ale moje marzenie, to żeby było widać 5. APARAT DO SZYBKIEGO ROZSZERZANIA SZCZĘKI – HAAS. Myjemy dokładnie zęby nad aparatem ( między aparatem a dziąsłem są szyjki zębów, które trzeba dokładnie, ale delikatnie oczyścić szczotką, nie szorując poziomo).


Możesz na przykład myśleć, że wystarczy założyć aparat na górne zęby, bo do dolnych nie masz większych zastrzeżeń.

Nie bądź jednak zaskoczony, gdy okaże się, że z medycznego punktu widzenia konieczne będzie założenie dwóch łuków, bo wyrównane zęby na górze nie będą dobrze współgrały z dolnymi. Są inne typy aparatów ortopedycznych do rozszerzania szczęki. Jedna są większe, drugie mniejsze.


Wiele zależy od innych uwarunkowań Pani wady kostnej, stanu uzębienia i dziąseł. Na leczenie ortodontyczne coraz częściej decydują się osoby 30–40-letnie. Bo zdrowe i zadbane zęby są dziś tak samo ważne jak piękna fryzura lub modne ubranie. Na szczęście na skorygowanie wady zgryzu nigdy nie jest za późno.


Nowoczesna ortodoncja oferuje pacjentom wiele modeli aparatów, mniej lub bardziej. Po zdjęciu nosisz reteiner do końca życia. Te przyklejane od tyłu odklejają się co jakiś czas, i niszczą zęby. Zakladany na noc jest duzo lepszy, ale nie nadaje sie dla kazdego.


Ja mialem przeźroczysty odlew z plastiku, który po 6mies pekł. Zęby wrocily na swoje dawne miejsce, i cale leczenie szlag trafił. Działają razem, aby korygować zgryz i przesunąć żuchwę do przodu. Aby osiągnąć zamierzony efekt, pacjent powinien nosić aparat nieustannie, jedynie z przerwami na mycie zębów i czyszczenie aparatu.


Bo tragedia śliny w buzi mam jak pies ze wścieklizną. W metodzie wolnego rozszerzania śruba rozkręcana jest raz dziennie, a ekspansja mm osiągana w ciągu tygodni. Jest metodą ostatnio częściej zalecaną gdyż odpowiedź tkanek szwu podniebienia na rozszerzanie jest bardziej fizjologiczna, a. Aparaty na zęby stałe i ruchome Aparaty na zęby ruchome proponuje się dzieciom, które mają zęby mleczne lub mieszane. Takie aparaty służą głównie usuwaniu wad w obrębie szczęk, a zęby prostują tylko w niewielkim stopniu.


Ja leczenie ortodontyczne zaczynałam mając lat (udalam sie do orto ze wzgledu na to, że zęby górne nie zachodzily na dolne tylko stykały sie z dolnymi). Orto zalożył aparat (wyjmowany) na rozszerzanie górnej szczęki. Wiedzialam, że jestem w dobrych rękach i ufalam doktorowi.


Indywidualnie dopasowane aparaty na zęby: aparaty stałe. Czy można założyć stały aparat na zęby tylko na jedną szczękę ? Ja od 6-ciu miesięcy noszę aparat na górnych zębach i za miesiąc czeka mnie założenie drugiego na dolne zęby. Najczęściej jednak, pomimo iż pacjent chciałby wyprostować tylko np.


Tak naprawdę to boli tylko po założeniu aparatu a potem po podkręceniu już. Jeśli mimo wszystko nie przekonaliśmy Cię to wybierz grubą szczękę taką jak na przykład Shock Doctor Gel Max a gwarantujemy Ci, że twoje zęby będą poddane najlepszej ochronie z możliwych. Formowanie ochraniacza na zęby. Dopasowanie ochraniaczy szczęki jest dość proste.


Gotujemy wodę i wlewamy ją do szklanki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty