czwartek, 14 lipca 2016

Ile trwa ściąganie aparatu ortodontycznego

Jeśli jest retainer klejony to po jakie drzwi jeszcze wkładany. U Nas na jednej wizycie się ściąga dół i klei retainer 5zł i kolejna wizyta ściąganie góry i retainer ten wkładany się oddaje 5zł no i wyciski na niego kilka dni wcześniej. Jak długo trwa ból po założeniu aparatu ortodontycznego? I jak można go załagodzić ? Zakładanie aparatu ortodontycznego boli? Jak wygląda ściąganie aparatu stałego( ortodontycznego).


Ile trwa ściąganie aparatu ortodontycznego. Aktywna faza leczenia ortodontycznego kończy się zabiegiem zdjęcia aparatu stałego z zębów. Wizyta taka u ortodonty trwa około minut, a zabieg jest całkowicie bezbolesny.


Podczas zabiegu odkleja się poszczególne elementy aparatu - zamki, rurki lub pierścienie. Zdejmowanie zamków przez ortodontę odbywa się w sposób mechaniczny. Cena zdjęcia aparatu ortodontycznego uzależniona jest od jego rodzaju. Lekarz ortodonta, na wizycie poprzedzającej demontaż, poinformuje nas o kosztach związanych z jego usunięciem, a także opłacie za wykonanie aparatu retencyjnego i retainera. Trwa to niesamowicie szybko, ortodonta ma taki specjalny przyrzą którym ekspresowo odkleja zamki.


Potem następuje czyszczenie zębów i to nie jest zbyt przyjemne, ale nie jest też bolesne. Zdjęcie aparatu ortodontycznego. Mój ortodonta mówi mi, że sama mam zdecydować, czy jestem już zadowolona z efektów leczenia (krzywe zęby i tyłozgryz). Mam jednak wątpliwości, wydaje mi się, że nie potrafię sama podjąć takiej decyzji. Okres zależy od indywidualnych predyspozycji każdego człowieka, ale jest krótszy niż w przypadku zastosowania klasycznego aparatu ortodontycznego.


Minimalny czas trwania leczenia ortodontycznego. Ile najkrócej pacjent nosi aparat ortodontyczny, uwzględniając wyżej wymienione czynniki? Za miesiac bede miec sciagany aparat. Boje sie masakrycznie, że babka sciagnie mi z zamkami kawalki zebow!


Wiem, wiem nic takiego sie pewnie nie zdazy ale normalnie spac nie moge po nocach ze. Po zdjęciu stałego aparatu ortodontycznego trzeba uniemożliwić zębom powrót do wcześniejszego ustawienia lub do zmiany ich pozycji w ogóle. To zadanie spełnia retencja. Tuż po zdjęciu aparatu ortodonta dopasowuje indywidualnie każdemu pacjentowi aparat retencyjny. Czas trwania wizyty kontrolnej zależy od dbałości pacjenta o aparat i higienę zębów oraz od etapu, na którym znajduje się leczenie zgryzu.


Witam, moje pytanie brzmi: kto powinien zadecydować o zakończeniu leczenia stałym aparatem ortodontycznym - lekarz czy pacjent? Jak dbać o zęby podczas noszenia aparatu ortodontycznego? Standardowo od kilku miesięcy do dwóch, czasem trzech lat. Skąd ta rozpiętość czasu? Otóż wszystko zależy tutaj od rodzaju wady i stopnia jej nasilenia.


Na czas procesu leczenia wpływ ma także rodzaj wybranego aparatu ortodontycznego. W idealnym świecie moment zdjęcia aparatu ortodontycznego powinien być momentem zakończenia całego procesu leczenia. W rzeczywistości nie jest jednak tak pięknie – aby rezultaty były trwałe, musimy zastosować jeszcze terapię retencyjną.


Jest to temat nielubiany, zwłaszcza przez pacjentów, ale uważam, że bardzo ważny. W wielu artykułach opisujących całe historie naszych czytelników także pojawiają się informacje o tej najważniejszej wizycie u ortodonty :). Zły zgryz powoduje wiele negatywnych skutków, nie tylko brzydki uśmiech. Nieprawidłowe stykanie się zębów może doprowadzić do choroby okluzyjnej. Mam pytanie i moze ktos powie mi czy moje plany sa wykonalne.


Otóz mam zamiar zalozyc sobie aparat na zeby (mój najwiekszy kompleks). Niemczech i mam juz lat. Miałyście ściągany aparat ortodontycznty? Ja ściągam marca ale moje zęb.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty