poniedziałek, 30 listopada 2015

Wypadl mi zab z korzeniem

Po drugie, gdy wypadł ząb, to musi być z powrotem. Wybity ząb należy trzymać tylko za koronę (nie za korzeń!). Nie można wybitego zęba wycierać chusteczką, przechowywać w bibułce, ligninie lub w wacie.


Jeśli już nic nie mamy pod ręką, należy ząb po prostu włożyć do wody i natychmiast udać się do stomatologa. D idz od razu do dentysty przeswietli korzen i jesli jest dobry to przeleczy Ci ewent. Robi sie takie rzeczy za o wiele mniejszą kasę. Musisz mieć zdrowy (lub chociaż dobrze zakanałowany korzeń). Idź do dentysty już ze zdjątkiem tego zęba o ile da sie teraz zrobić zdjęcie bez skierowania bo się coś ponoć zmieniło.


Ząb był przyklejony do jedynki i do 3. Golec orkiestra i wypadł mi ząb(trójka albo czwórka), najpierw zaczął się ruszać a potem wypadł, ale nie było krwi. Następnie w miejscu starego zęba wyrósł mi nowy. Tak więc nawet jeśli korzeń zęba boli i towarzyszy mu duża opuchlizna dziąsła, nie oznacza to, że zabieg będzie wyjątkowo bolesny. Po zabiegu może się pojawić lekki dyskomfort – w tym przypadku wystarczą ogólnodostępne leki przeciwbólowe, aby poradzić sobie z dolegliwościami.


Jak przebiega usuwanie korzenia zęba? Jeżeli dwójka jest drobna, a nad korzeniem zostało trochę tkanek korony (czyli nie jest to sam korzeń, złamany do poziomu dziąsła), to można (po leczeniu endodontycznym) spróbować odbudować ząb materiałem kompozytowym na wkładzie z włókna szklanego. Powodzenie takiego rozwiązania zależy od działających na ten ząb sił i ilości pozostałych tkanek twardych. Wypadł mi ząb, a raczej złamał się, ledwo co go zostało, to dwójka, albo jedynka, co robić? Mam prawo o odszkodowanie?


Prawo ubezpieczeń: Ważne jest, żeby z dokumentów od stomatologa wynikał fakt, iż leczenie było wynikiem urazu a nie np. Ponad milionów ludzi w samych Stanach Zjednoczonych noszą protezy, a wiele z tych osób używa kremów protez, aby pomóc ich protezy zatrzymać w miejscu. Ludzie z sztuczne zęby polegać na kremy, aby pomóc im jeść pokarmy stałe, śmiać się, rozmawiać, kaszel i kichanie, bez obawy, że ich protezy będą wypadały.


Kilka lat temu miałem zęba leczonego kanałowo. Obecnie ząb jest już martwy, więc nie boli i nie mam z nim problemów. Kilka miesięcy temu wypadła mi jednak z niego plomba, której do tej pory nie założyłem, ponieważ nie odczuwam z tego powodu żadnych dolegliwości.


Dzisiaj korona z korzeniem wypada. Gdzie w Polsce zrobią mi zieloną koronę. Na nfz dentystka zalozyla mi taki sztyft na srubie. Zab sie trzymał kilka lat ale nie jadlam tamta strona non i byl mniejszy i zolty.


Tydzień temu zaczal sie ruszac nie czekajac umowilam sie prywatnie. Dla porównania, kontakt tkanki mięśniowej czy tłuszczowej z korzeniem nie wywołuje podobnych reakcji na poziomie dynamiki płynów. Wniosek jest zatem następujący. Uszkodzenie struktury krążka jest źródłem uwalniania mediatorów zapalnych nie tylko w obszarze uszkodzenia, ale także w obrębie samego korzenia nerwowego. Forum Mądrości żąb - kolekcja byłych zębów ;): Jak wypadł mi ząb w kategorii Sport i hobby na forum dyskusyjnym dla kolekcjonerów w MyViMu.


Mi sie snilo ze zab ktory mnie boli wypadl ale podzielil na na pare ladnych rownych bialych zębów i krew leciala doslownie pare sekund po czym zastygla. Dziś w nocy śniło mi się, że miałam spuchnięte i bolące dziąsła. Wyciągnęłam go, i w tym momencie wypadła mi prawa jedynka.


Przeraziło mnie to, a mama mi powiedziała, że dentysta może mi ją jakoś przykleić do tej lewej. Boje się ze to może oznaczać śmierć bliskiego,ale dość często. Stan korzenia nie zawsze jednak na to pozwala, dlatego lekarz za każdym razem wykonuje zdjęcie rentgenowskie i na jego podstawie kwalifikuje korzeń do odbudowy protetycznej. Korzeń powinien mieć odpowiednią długość oraz być prawidłowo przeleczony kanałowo, bądź nadawać się do takiego leczenia. Witam, mam pewien problem.


Na początku był nieco połamany a teraz wypadł całkowicie, ale korzeń został. Boję się mówić o tym rodzicom. Jestem serio przerażona.


Bardzo chciał, aby ząbek już wypadł więc ruszał nim dość intensywnie:) dziś ząb wyszedł, ale część została w dziąśle ( poniżej linii dziąsła). Wygląda jakby złamał się przy wyjmowaniu. Czy mam udać się z dzieckiem do stomatologa, aby usunął pozostałą część korzenia czy zostanie ona wypchnięta przez ząb stały? Czy to coś może wpłynąć na ciążę? Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa, tzn.


Magda EZ napisał w zdrowie i pielęgnacja dziecka: Jak pewnie niektórzy wiedzą, moja Zosieńka (l. 7) ma jeszcze wszystkie zęby mleczne. A wczoraj odkryłam za dolną jedynką wystający czubeczek stałej jedynki.


Niby żadna to nowość, bo jakieś dwa miesiące temu taka sama sytuacja przydarzyła się Ewelinie, ale jej chociaż ta mleczna jedynka się.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty