piątek, 13 listopada 2015

Ile sie czeka na aparat na zeby

Majkaxp odpowiedział(a) 17. Pół roku temu zakładano mi aparat, więc wszystko jeszcze pamiętam i postaram się wytłumaczyć. Ile czeka sie na aparat na zęby? Wonsz odpowiedział(a) 10.


Tobie odciski zebow i skieruje na wykonanie zdjecia (ja musialam udac sie w tym celu do oddzielnego gabinetu, byc moze Twoja ortodontka zrobi to na miejscu).

To ile się czeka na aparat stały od momentu wycisków zależy od dwóch ludzi. Po pierwsze od lekarza ortodonty. Dlatego, że to właśnie on dokonuje analizy modeli i zdjęć cefalometrycznych, na podstawie których określa plan leczenia.


Po drugie od pacjenta i jego gotowości do noszenia aparatu. Czekanie na leczenie: próchnicy miesiąca, leczenie dentystyczne pod narkozą miesiąca, wizyta u ortodonty miesiąca, proteza akrylowa miesiąca. Ile się czeka na aparat ortodontyczny już wiesz… Jak to się mówi….


Stomatolog podejmie decyzję, czy trzeba je usunąć bądź przeprowadzić powtórne leczenie kanałowe. Na koniec czeka cię zabieg higienizacji (usunięcie kamienia i osadu nazębnego) i ewentualnie fluoryzacja mająca na celu wzmocnienie szkliwa.

Ile kosztuje aparat ruchomy? Aparaty ortodontyczne najczęściej dzieli się na stałe i ruchome. Mam pytanie i moze ktos powie mi czy moje plany sa wykonalne. Otóz mam zamiar zalozyc sobie aparat na zeby (mój najwiekszy kompleks). Niemczech i mam juz lat.


Przyznam szczerze, że jest dość ciężko, bo nie mogę jeść praktycznie niczego, co nie jest papką- zęby strasznie bolą przy każdej próbie gryzienia. Jeżeli zamki są właściwie przyklejone i dba się o higienę, nie rozwija się pod nimi próchnica. Aparat mocuje się na klej, który zawiera fluor i szczelnie wypełnia przestrzeń między zamkiem a zębem, uniemożliwiając powstanie ubytku.


A wszystkie odsłonięte części zębów ortodonta kontroluje podczas każdej wizyty. Zaproponowała mi, żebym na nowo założyła aparat i ponosiła kolejne lata…. Aparat założony został na szwy, tydzień potem szwy zdjęto i tyle. Nic nie bolało, nic się nie działo. Zawsze mialam kompleksy z ich powodu.


Niestety na aparat ortodontyczny na NFZ czeka się dość długo. W zależności od miejscowości, kolejka wynosi od kilku miesięcy do nawet kilku lat. Dobrze więc, jest jeśli od wczesnych lat dziecko znajduje się pod opieką stomatologiczną.


Pozwala to na profilaktykę wad zgryzu, a jeśli.

A ktoś mi napisze ile sie czeka ? Czy jest możliwość zrobienia odlewu na pierwszej wizycie ? Rezonans magnetyczny – ile się czeka na badanie prywatnie? Czas oczekiwania na badania komercyjne nie jest długi, wynosi on zazwyczaj od kilku do kilkunastu dni, w zależności od m. Dokumenty, które należy zabrać na badanie MR. Na badanie MR należy zabrać przede wszystkim skierowanie i dowód. Osiem lat żyłam z tym cholernym kompleksem. Większość moich znajomych nawet tego nie zauważyła, nauczyłam się tak uśmiechać by nie odsłaniać zębów.


Jeśli traciłam kontrole to tylko na moment, po chwili zdawałam sobie sprawę, że muszę przestać. Zamykałam więc usta, albo wracałam do mojej metody „pół uśmiechu”. I w tej sytuacji to ortodonta podejmie decyzję, co będzie dla nas najlepsze. Zanim udamy się jednak na wizytę, warto zapoznać się z kosztami, jakie wiążą się z korekcją wady zgryzu.


Sprawdźmy, ile kosztuje aparat ortodontyczny wraz z wizytami kontrolnymi i wszystkimi związanymi z jego noszeniem wydatkami. Cena aparatu ortodontycznego - rodzaje. Aparat ortodontyczny można założyć w każdym wieku, jednak zaleca się kontrolować stan uzębienia już od najmłodszych lat i rozpocząć usuwanie wad zgryzu w wieku dziecięcym.


Proces leczenia wad zgryzu jest prostszy u dzieci niż u dorosłych. Od wieku zależeć będzie też dfinalnie ile kosztuje aparat na zęby.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty