piątek, 20 września 2019

Aparat ortodontyczny blog

Jeżeli macie jakieś pytania - zadawajcie je! Możecie również pisać na maila: orto. Pod koniec tego samego roku, kiedy to opublikowaliśmy już sensowną garść artykułów, uruchomiliśmy działania marketingowe, aby dotrzeć do większego grona czytelników. Wstawiam zdjęcia z pierwszego dnia i dzisiejszego (akurat kolor gumek ten sam, tylko na odwrót).


A i nie przestraszcie się koloru. Mam nadzieję, że w przyszłości nie będę żałowała, że założyłam sobie aparat ortodontyczny.

To też jest duży minus noszenia tego cuda. Ale to wszystko jest naprawdę totalnie bez znaczenia, kiedy na drugiej szali położymy korzyści. Gdyby nie on, wiele rzeczy w moim życiu by się nie wydarzyło. Przede wszystkim nie stanęłabym przed kamerą, w ogóle nie byłoby o tym mowy! Aparaty ortodontyczne dla dorosłych.


To prawda, że im jesteśmy starsi, tym chcemy być zdrowsi. Mało tego, wielu osobom po 40. W ogóle mimo że aparat ortodontyczny to nie jest coś, co dodaje człowiekowi uroku, ja swój od początku bardzo lubię.


Zdaję sobie sprawę, że kiedy zakładam okulary w grubych oprawkach, wyglądam totalnie jak Brzydula Betty, ale jakoś podoba mi się ta dziwaczność.

Fakt noszenia aparatu nie jest już powodem do wstydu, lecz dowodem dbałości o stan własnego zdrowia. Niestety aparat ortodontyczny nie jest tani, a jeśli myślicie patrząc na tą cenę że to jest dużo, to proszę was, dobrze przemyślcie założenie aparatu! Tak jak obiecałam dzisiejszy post będzie poświęcony noszeniu aparatu korekcyjnego. Wiem, że niektórzy czekają na ten post, więc postaram się opisać w nim wszystko co związane z noszeniem aparatu. Niesamowity blog widać , że wkładasz w niego dużo pracy ! Z uwagi na fakt, że istnieje coś takiego jak kosmetyczny aparat ortodontyczny postanowiłam skorzystać z tej formy leczenia.


Orto nie widziała również żadnych przeciwwskazań aby taki aparat założyć, choć zaznaczyła, że leczenie może się wydłużyć nawet o pół roku. Osoby noszące aparat ortodontyczny nie zawsze wiedzą, z jakich podstawowych elementów on się składa. Są to zamki przyklejane do zębów specjalnym klejem, łuk ortodontyczny , potocznie nazywany przez pacjentów „drutem” i ligatury , czyli nic innego, jak gumki, które ortodonta mocuje na zamkach.


Jest to szczególnie ważne, kiedy dopiero założyliśmy aparat. Ryzyko podrażnień jest wtedy największe. GMD aparat Lip Bumper aparat ortodontyczny aparat samoligaturujący asymetrie twarzy Bluegrass bruksizm CAD dr Greenfield dziecko efekty leczenia ortodontycznego higiena jamy ustnej leczenie ortodontyczne leczenie zgryzu Lip Bumper medycyna estetyczna niepokojące objawy Night lingual wrapping nowoczesna.


U mnie na szczęście obeszło się bez takich pomysłów. Musiałam pozbyć się jedynie ósemek. Mnie się wydaje, że lepiej założyć aparat po roku życia, a najlepiej po 2 wtedy wszystko jest ukształtowane i można korygować. A tak, nastolatka zdejmie aparat, kości jeszcze rosną i wszystko może się poprzestawiać.


Moje pierwsze dni z aparatem też minęły prawie bezboleśnie, ale dzięki Bogu za ten wosk! Wystające z boku druty obtarły mnie do krwi miejscami. Po kilku tygodniach jadłam jak wcześniej (oprócz bardzo twardych jabłek - na te miękkie miałam technikę, ale przy twardych bałam się o aparat, no i zero żucia gumy).

Jeśli okaże się, że maluch ma wadę zgryzu, konieczne będzie wdrożenie leczenia aparatem ruchomym (wyjmowanym). Twój ortodonta dokładnie dopasuje go do Twoich indywidualnych cech i zastosuje odpowiednią procedurę leczenia. Warto poznać typy i ceny aparatów ortodontycznych.


Zakłada się go na zęby stałe. Temu służy właśnie ograniczenie słodyczy, chipsów i słodkich napojów oraz mycie i płukanie zębów po każdym posiłku. Z myciem należy odczekać około minut.


Aby stomatolog mógł zaplombować chory ząb, ortodonta musi niekiedy odkleić aparat, co opóźnia postęp leczenia ortodontycznego. Może nosić go każdy, kto posiada wadę zgryzu, zarówno dzieci jak i dorośli. Jedynymi czynnikami dyskwalifikującymi są próchnica i stan zapalny w jamie ustnej, co umożliwia założenie aparatu dopiero po zlikwidowaniu problemu. Dentyści przekonują, że dużo łatwiej jest dbać o higienę prostych zębów i właściwie ustawionego zgryzu, co pozwala uchronić się m. Koszty stałego aparatu na zęby to temat, który najczęściej przewija się w kontekście leczenia ortodontycznego. Zanim przejdziemy więc do sedna, warto podkreślić, że trudno jest podać jedną konkretną cenę.


Ogólny koszt leczenia zależy od bardzo wielu czynników. W kolejnej części wpisu dokładnie je przeanalizuję. Zainteresowana leczeniem wybrałam się do ortodonty mojej córki, która była w trakcie leczenia ortodontycznego już od około lat.


Tak jak w większości przypadków na blogu, poddałam się standardowym elementom diagnozy – wykonano wyciski, prześwietlenia oraz zdjęcia. Termin lingwalny odnosi się do typu aparatu ortodontycznego usytuowanego po wewnętrznej stronie łuku zębowego. Podstawową cechą odróżniającą aparat lingwalny (inaczej językowy) od klasycznego aparatu stałego jest sposób mocowania zamków, które przyklejane są do zębów od strony. Przenieś bloga i pisz dalej - zobacz nasz poradnik. Jak pobrać wszystkie notki i zdjęcia.


Najnowsze wątki z Forum. Zobacz ciekawe artykuły. Drinki z Malibu - z mlekiem i nie tylko. Malibu i drink nie musi kojarzyć się ze słodkością.


Najważniejsza była dla mnie higiena jamy ustnej, aparat ortodontyczny Invisalign pozwala mi na leczenie bez konieczności modyfikowania mojej diety i zmiany stylu życia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty