wtorek, 5 marca 2019

Aparat ortodontyczny jak długo

Aparat kosztuje fortunę, nie stać mnie na to. Jestem już za stara na aparat (miałam chyba lata). Ilość czasu poświęconego na terapię ortodontyczną będzie się różnić w zależności od konkretnego pacjenta. Każdy uśmiech reaguje inaczej na leczenie.


Moja kuzynka miala problem , bo zab trójka jej się tak jakby połozył i miała po prostu dziurę. Inne zeby chyba tez nalezalo lekko sprostowac ale nie byly tak bardzo krzywe.

Z tą trójka to musiala jechac na jakis skomplikowany zabieg aby tego zeba sprowadzic, okropne. Jak długo trwa leczenie takim aparatem? Okres zależy od indywidualnych predyspozycji każdego człowieka, ale jest krótszy niż w przypadku zastosowania klasycznego aparatu ortodontycznego. Minimalny czas trwania leczenia ortodontycznego. Ile najkrócej pacjent nosi aparat ortodontyczny, uwzględniając wyżej wymienione czynniki?


Noszenie aparatu ortodontycznego nie jest przyjemne. Kiedy jednak chęć posiadania pięknego uśmiechu jest silniejsza, zastanawiamy się, jak najkrócej nosić aparat? To wszystko zależy od wady, jednak poznaj zasa dzięki którym niejako pomożesz swojemu lekarzowi.

Osiem lat żyłam z tym cholernym kompleksem. Większość moich znajomych nawet tego nie zauważyła, nauczyłam się tak uśmiechać by nie odsłaniać zębów. Jeśli traciłam kontrole to tylko na moment, po chwili zdawałam sobie sprawę, że muszę przestać. Zamykałam więc usta, albo wracałam do mojej metody „pół uśmiechu”.


Leczenie ortodontyczne przeciętnie trwa lata. Czas leczenia dla każdego jest indywidualny uwarunkowany przede wszystkim rodzajem wady zgryzu. Należy pamiętać iż leczenie u osoby dorosłej na ogół trwa dłużej. Czasem mają podłoże genetyczne.


Dziś charakterystyczne aparaty na zęby noszą wszyscy - dzieci i dorośli, aktorzy, piosenkarze, prezenterzy telewizyjni, biznesmeni. Na skorygowanie wady zgryzu nigdy nie jest za późno. Ma szparke między jedynkami, dwójkami, trójkami (ogólnie ma rzadkie, drobne zęby). Między jedynkami ma tak ok. Zgryz ma prawidłowy tak samo jak i wędzidełko.


Nie przejmuj się, głowa do góry! Miałam nosic lata, zdjęłam miesiące wcześniej. Pierwszym krokiem, który należy wykonać przed założeniem aparatu ortodontycznego, jest wizyta u stomatologa.


Dentysta powinien skontrolować stan uzębienia pacjenta, wypełnić ubytki oraz wykonać dokładne oczyszczanie – skaling i piaskowanie.

Całe leczenie ortodontyczne trwa w zależności od wady od kilkunastu miesięcy do 3-lat. Trudno jest precyzyjnie określić, który pacjent będzie potrzebował dłuższego okresu retencji. Cena aparatu ortodontycznego - rodzaje.


Proces leczenia wad zgryzu jest prostszy u dzieci niż u dorosłych. Od wieku zależeć będzie też dfinalnie ile kosztuje aparat na zęby. Dzieci noszą aparaty ortodontyczne średnio od roku do trzech lat, ale okres ten może się różnić w zależności od indywidualnego tempa wzrostu i powagi problemu. Zależy to także od współpracy ze strony pacjenta, w tym od dbałości o higienę jamy ustnej, noszenia zalecanych elementów. Nosiłam aparat stały na dolne i górne zęby.


Po latach ortodonta zdjął aparat i założył mi teraz takie druciki od trójki do trójki i moje pytanie brzmi jak długo będę musiała je nosić? Ortodontyczny aparat stały czas leczenia. Z reguły leczenie ortodontyczne trwa 5-lata w przypadku pacjentów nastoletnich. U osób dorosłych leczenie ortodontyczne zajmuje doświadczonemu ortodoncie 5-lata.


Elementem determinującym jest w każdym przypadku poziom wady pacjenta. Nieważne czy masz czy lat, jak długo masz swoje własne zęby oraz wskazania do leczenia ortodontycznego możesz założyć aparat ortodontyczny. Należy jednak pamiętać, że leczenie osoby starszej będzie trwało dłużej aniżeli młodszej.


Dlatego też ortodonci zalecają leczenie na wczesnym etapie życia. Proste, zdrowe zęby, to nie tylko kwestia urody. Aparaty ortodontyczne to rozwiązanie dla osób, które mają nieprawidłowy zgryz.


Krzywy zgryz może narażać nas na szereg poważnych dolegliwości jamy ustnej. Sprawia on, że trudno jest dokładnie umyć wszystkie jej zakamarki, przez co staje się ona naturalnym środowiskiem do rozwoju zarazków i bakterii. Przy odpowiedniej aktywacji przez lekarza ortodontę, wywołuje siły, które oddziałują na zęby i kości powodując ich odpowiednie przesuwanie się. Dzięki aparatom ortodontycznym można skorygować wady zgryzu i tzw.


Proste zęby to nie tylko ładny uśmiech, ale także łatwiejsze dbanie o czystość jamy ustnej i skuteczniejsze zapobieganie próchnicy i paradontozie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty