poniedziałek, 26 listopada 2018

Po zalozeniu aparatu

Ból zębów po założeniu aparatu? Mam założony aparat na górne zęby. Od założenia do około h prawie w ogóle nie bolały mnie zęby. Przed chwilą wzięła tabletki przeciwbólowe, ale czy one w ogóle mi pomogą?


Umieram z bólu błagam pomóżcie mi!

Zaczynam się martwić bo wszędzie spotkałam się z opinią że przez pierwsze kilka dni aparat dokucza dotkliwie. Najczęściej ból pojawia się po 2-godzinach od założeniu aparatu, szczyt osiąga po dobie, a następnie łagodnieje, by po tygodniu całkowicie zniknąć. Niestety, trudne chwile często powracają po każdej kolejnej aktywacji aparatu, gdy lekarz zmienia jego ułożenie i na zęby zaczynają oddziaływać nowe siły. Po założeniu aparatu ortodontycznego potrzeba czasu ( jego długość zależy od indywidualnych predyspozycji ), aby tkanki jamy ustnej oraz same zęby przyzwyczaiły się do nowej sytuacji.


Najlepiej w tym czasie spożywać półpłynne pokarmy, rozdrobnione. Czy noszenie aparatu stałego ortodontycznego boli? Podczas noszenia aparatu stałego pacjent nie powinien odczuwać żadnego bólu – aparat ortodontyczny nie wywołuje żadnego dyskomfortu.


To normalne, od razu po założeniu aparatu zęby bolą przez ok 5-dni.

Ponownie boli jedynie jeszcze przy zmianie łuku, kiedy zęby są znowu przemieszczane. Ale po zmianie łuku boli już tylko przez dzień i nie jest to silny ból. Po wizytach kontrolnych ból trwa ok.


Występowanie bólu po wizycie jest zjawiskiem normalnym i świadczy o postępującym leczeniu i korekcie zgryzu. W ciągu kilku pierwszych dni po założeniu aparatu pacjent odczuwa ból, podobnie niestety jak po każdej wizycie kontrolnej. To całkiem normalna sytuacja, jednak niezbyt komfortowa.


Ból utrudnia gryzienie pokarmu, budząc tym samym wiele obaw. Pojawiają się wątpliwości dotyczące tego, co można jeść, a czego lepiej unikać. Baaardzo mi się przydały, dzięki nim po ponad tygodniu mogłam sobie przypomnieć jak to jest coś przeżuwać.


No dobrze, to tyle jeśli chodzi o moje samopoczucie fizyczne. Przejdźmy do psychicznego, bo to trochę inna sprawa. Co tu dużo mówić – ja po założeniu aparatu czułam się jak po nieudanej operacji plastycznej. Jak radzić sobie z aftami po założeniu aparatu na zęby?


Ostatnio zalozylam sobie na Aparat ortodentystyczny, pozniej zostal zalozony takim specjalne szyny aby wyrównać zgryz. Po jednej stronie mam wydaje mi się ze zapalenie, spuchnięty. Nastoletnia dziewczyna prawie umarła po tym, gdy tydzień po założeniu zwykłego aparatu ortodontycznego w jej organizmie rozwinęła się groźna infekcja prowadząca do dwóch udarów mózgu.

Dieta po założeniu stałego aparatu ortodontycznego. Notka powstała z myślą o osobach, które decydują się na aparat ortodontyczny stały. Ponieważ z własnego doświadczenia wiem, że pierwsze dni po założeniu aparatu są dość ciężkie ;) Dodatkowo taki stan pojawia się po każdej wizycie, kiedy wymieniany jest łuk. Powikłania w trakcie i po leczeniu ortodontycznym dotyczą zarówno dziąseł, jak i samych zębów, a mogą pojawić się na każdym etapie leczenia, jak również po jego zakończeniu. Jakie powikłania mogą pojawić się po leczeniu ortodontycznym?


Jakie mogą być skutki uboczne noszenia aparatu ortodontycznego i jak im zapobiegać? Ortodonta udziela porad jak postępować po założeniu aparatu na zęby. Porady po założeniu aparatu ortodontycznego na górne i dolne zęby. Więcej informacji od naszego Ortodonty na stronie. Witam,od dwóch tygodni noszę aparat ortodontyczny, a od wczoraj pojawiła się straszna nadwrażliwość zębów właściwie to trzech na dole, teraz jest coraz gorzej bo zęby bolą nie tylko przy piciu i jedzeniu zimnych lub gorących pokarmów ale praktycznie cały czas.


Wizyty ortodontyczne odbywają się w zależności od rodzaju aparatu zazwyczaj co 4-tygodni. Nie zgłaszanie się na wizyty powoduje przedłużenie leczenia i zwiększa ryzyko wystąpienia powikłań. W przypadku uszkodzenia aparatu konieczne są dodatkowe wizyty w celu usunięcia usterki i zabezpieczenia prawidłowego działania aparatu. Ja również po dniach miałem problemy nie tylko z aftami , ale również zaczęły się otarcia związane z drutami aparatu.


Zacząłem stosować LIPS płyn przeciwko aftom i otarciom i już po dniach wszystko wróciło do normy. Polecam taki preparat jeśli będziecie mieli takie doświadczenie. Hejj wszystkim :) w sobote założyłam aparat na zęby i ciężko mi teraz cokolwiek gryźć , żywie sie głównie jogurtami Co jeść po założeniu aparatu ortodontycznego?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty