czwartek, 8 listopada 2018

Krzywe zęby po aparacie stałym

Krzywe zęby po stałym aparacie. Nosiłam stały aparat pół roku chyba, bo szybko mi się wada wyrównała. Miałam bardzo krzywy zgryz od zawsze. Niektóre zęby też nachodziły na siebie.


Zaczęłam nosić stały aparat mając lat, gdyż te noszone na noc (przez większość mojego dzieciństwa) nic nie pomogły.

Od tego żeby zęby się nie wykrzywiały jest retencja-ja po zdjęciu aparatu będę miała na stałe przyklejony cienki drucik za zębami dolnymi, na gorę płytka retencyjna, a po niej również drucik od dwójki do dwójki, właśnie po to żeby utrzymać zęby we właściwej pozycji. Złe kobiety są nie do zniesienia, dobre - nudne. Witam, lat temu zakończyłam leczenie ortodoncyjne górnego łuku zębów.


Moje zęby były i są w kiepskim stanie. Nie mam idealnego uśmiechu, moje zęby wciąż są krzywe, a aparat nie przyniósł oczekiwanego skutku. Wydane pieniądze przyniosły efekt. Mam 32lata tydzień temu zdjęto mi aparat ortodontyczny jednak nie jestem zadowolona z rezultatu, aparat nosiłam 5roku.


Ja mam metalowy aparat, do tego różowe pastelowe gumeczki i nie jest to bardzo widoczne, osoby które widzą mnie na co dzień mówią, że nie zwracają na to już uwagi, ostatnio przyjaciółka (opowiadałam jej coś o aparacie) powiedziała, że zapomniała, że mam w ogóle aparat :) Plus wolę aparat (nawet widoczny) niż krzywe zęby.

Po co prostować zęby, jak teraz krzywe są modne? Są specjalne aparaty, tzw. I aparaty te są o wiele droższe od tych prostujących. Poza tym po zdjęciu aparatu prostującego zęby z czasem i tak się pokrzywią.


Wiem, bo to przerabiałam. A lekko krzywe zęby są seksowne. Jeżeli dziecko ma krzywe zęby, po usunięciu wady zgryzu (za pomocą aparatu ruchomego) zakłada się aparat stały, przeznaczony do prostowania zębów.


Stały aparat (ma różne elementy zakładane przez lekarza i tylko przez niego mogą być zdjęte) stosuje się przy uzębieniu stałym. Nie każdy może się bowiem poszczycić pięknym, równym uzębieniem. Najczęściej problemy z zębami zaczynają się już w dzieciństwie, gdy zęby mleczne wypadną zbyt wcześnie, a zęby stałe zaczną wyrastać w „dziwnych” miejscach, nieregularnie i nierówno. Przez swoją przydługą wypowiedź chciałem daś do zrozumienia, że wybór - założyć aparat na zęby lub nie - jest w rzeczywistości wyborem między: mieć zęby krzywe do końca życia lub.


Hej mam lat i mam strasznie krzywe zęby, a do tego nie mam dwóch stałych zębów, nie wyrosły mi. A po za nimi mam wszystkie stałe, ale czy mój wiek jest dobry na założenie stałego aparatu ? Skąd się biorą krzywe zęby? To jednak znikomy procent przypadków – w zdecydowanej większości wynikają one z nieprawidłowych nawyków, takich jak ssanie kciuka, zbyt długie ssanie smoczka oraz picie z butelki lub nagryzanie górnej i dolnej wargi.


Tak więc aparat w jej przypadku ma powiększać szczękę i jednocześnie prostować to co zaczęło wychodzić lekko cofnięte (jedna dwójka). Znajomy 6-ciolatek też ma aparat ruchomy ze względu na krzywe bardzo ząbki.

Oli mogła mieć nawet taki na stałe ale nie zdecydowaliśmy się. Mam lat, uwielbiam grać na saksofonie, lecz przeszkadzają mi w tym moje krzywe zęby. Po pół godziny grania mam zranioną wargę. Kaleczą ją te nierówne, krzywe zęby. Dziś nie musisz już nosić szpecących aparatów!


Wiele osób z problemem krzywego zgryzu unika ortodonty, ponieważ wstydzi się noszenia stałego aparatu, który jest niewygodny, problematyczny w higienie i nieestetyczny. Leczenie u dzieci rozpoczynamy od ok. Stałe aparaty zakładamy w wieku ok. Oczywiście są sytuacje, kiedy aparat stały zakładamy na uzębienie mieszane.


Zależy to od korygowanej wady. Trochę się wycierpiałam, portfel moich rodziców tym bardziej – w końcu to dwa stałe aparaty, dwa ściągane i jakieś lat wizyt kontrolnych w sumie. Tak naprawdę ciężko mi powiedzieć czy warto… od kilku lat jestem z chłopakiem, który ma krzywe zęby i wcale mi to nie przeszkadza.


Nie zauważam raczej wad zgryzu u innych. Po kilku latach wrócił mi pomysł na proste zęby i tu podobna słówka rodziców z podkreśleniem, że dzieci noszą aparaty, bo jest łatwiej i szybciej, a jak już mam np. Nie wstydzę się swoich zębów, tylko dla mnie to jest bardzo dziwne, że rodzice wspierają krzywe zęby, a zniechęcali do prostowania.


Należy podkreślić, że aparat ruchomy służy usuwaniu wad zgryzu, a zęby prostuje jedynie w niewielkim stopniu. Jeśli dziecko wciąż ma krzywe zęby po leczeniu aparatem ruchomym, zakłada mu się aparat stały. Dzięki nim zęby i dziąsła przystosowują się do nowego, poprawnego ustawienia zgryzu. Aparaty te dzielimy na stałe i ruchome, czyli zdejmowane.


Stały aparat retencyjny – to tak naprawdę drut retencyjny, który przykleja się na wewnętrznej powierzchni zębów. Plusem jest to, że pacjent nie musi pamiętać o jego regularnym. Dostępne są aparaty stałe oraz ruchome. Witam, zdjelam aparat ortodontyczny ponad trzy lata temu. Niestety zostaly mi luki miedzy zebami w dolnej szczece.


Już u dzieci można zaobserwować problemy ze zgryzem. Mimo że po pewnym czasie wypadną, zrobią miejsce kolejnym zębom, tym razem już stałym, a te powinny od razu kształtować się prawidłowo. No ja np, w wieku lat zalozylam aparat. Dowiedziałam się u ortodonty, że przez to że mam jeszcze mleczne zęby, a stałe poukładane każdy w inną stronę, moje leczenie będzie strwalo lat.


Na początku pomyślałam że to nie tak dużo, skoro chce mieć wymarzony uśmiech.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty