czwartek, 29 listopada 2018

Odklejony zamek aparat ortodontyczny

Noszę aparat już półtora roku i nigdy nie przytrafiło mi się coś takiego jak odklejenie zamka. Dzisiaj odkleił mi się ostatni zamek - pierścień na szóstce. Nie odkleił się całkowicie, jedynie rusza się pod wpływem dotykania palcem, nie językiem. Mój ortodonta może mnie przyjąć dopiero za tyg.


Powiedział mi ze narazie nic nie płace ale jak beda mi sie czesto zamki odklejac to bede musiał płacic.

Odkleił mi się zamek od aparatu ortodontycznego. Otóż dzisiaj rano (dosłownie przed ok. pół godziny), jadłam kanapkę na śniadanie. Nagle poczułam, że po lewej stronie, na dole, na ostatnim zębie coś mi się rusza.


Popatrzyłam do lustra i zobaczyłam, że zamek od aparatu się odkleił. Odklejony zamek Bywa jednak, że mimo zachowania środków ostrożności, aparat i tak ulega uszkodzeniu. Najczęściej spotykaną awarią jest odklejenie zamka ortodontycznego.


Zamek przesuwa się i rusza, jednak nie wypada, ponieważ nadal jest przymocowany do łuku specjalnymi ligaturami lub zatrzaskiem.

Jeśli nie czujemy znacznego dyskomfortu, możemy zgłosić awarię aparatu podczas kolejnej wizyty kontrolnej. Pierwsza pomoc - kłopoty z aparatem Fabdent gabinet stomatologiczny w Warszawie. Cześć, Mam aparat prawie dwa lata, jestem już na samej końcówce leczenia. Co jakiś czas odkleja mi się zamek z górnej czwórki. O ten zamek to chyba nie masz sie o co martwic, bo dni temu pytalam mojej orto, czy jak sie odklei jakis zamek a bede daleko to czy mam kogos szukac na szybko czy moze to poczekac jakies tyg.


To stwierdzila ze przez tyg nic sie nie stanie. Ortodoncja Konsultacje ortodontyczne zł Plan leczenia 1zł Modele diagnostyczne 1zł 1. Czego unikać na urlopie nosząc aparat ortodontyczny? Złamany, pęknięty lub kłujący nas w policzek drut, odklejony zamek. Takie sytuacje mogą uprzykrzyć dobrze zapowiadający się urlop #128577; Co robić, kiedy jesteś na wakacjach i nie możesz zgłosić się do swojego ortodonty?


Podczas leczenia ortodontycznego czasami zdarzają się awarie. Jeśli jest to odklejony zamek w aparacie stalym, oczywistym jest, że należy odwiedzić swojego lekarza. Co w przypadku mniejszych awarii?


Czy można samodzielne naprawiać i regulować aparat od ortodonty? Niestety, samodzielne (nie zalecone przez lekarza) regulowanie aparatu skutkować może utratą jego działania, a nawet. Jeżeli mamy metalowy aparat, a chcemy, żeby ligaturki były jak najmniej widoczne, to zakładamy na zamki srebrne gumeczki, gdyż przezroczyste się przebarwiają i wyglądają jak zalegający brudny osad.

Natomiast białe, jak ktoś sobie życzy, mogą jak najbardziej być zakładane. Q: Czy zamki w aparatach metalowych mogą się odkleić. Aparat ortodontyczny stały jest naklejony specjalnym klejem i pozostaje na zębach przez cały czas leczenia. Oto przykład naszego pacjenta leczonego stałym aparateprzed leczeniem:.


Jeśli odklejony zamek ruszając się drażni śluzówkę można się od niego uwolnić - zdjąć ligaturę i wyplątać z aparatu. Na ostatniej wizycie nr 1 podczas dociskania drutu odkleił mi się zamek. Ortodontka podkleiła go, ale klej nie wytrzymał. Historia tego konkretnego zamka, przy lewej dolnej dwójce jest nastepująca.


Na wizycie nr podczas zakładania łańcuszka zamek odkleił mi się po raz pierwszy. Asystentka dodała kleju i przykleiła zamek z powrotem. Jednak żeby tak się stało, musimy odpowiednio o niego dbać. Noszenie aparatu stałego wymaga szczególnej troski o higienę jamy ustnej.


Oferujemy każdy typ aparatu ortodontycznego stałego i ruchomego. Drugi rodzaj - aparaty stałe – to zamki (małe metalowe, porcelanowe lub z kompozytu elementy), przyklejone do każdego zęba z osobna, połączone metalowym łukiem. Raz założony przez ortodontę aparat zostaje na zębach do końca leczenia.


Zamki BIO-MIM to system łączący w sobie wytrzymałość, kontrolę oraz niskie tarcie. Dzięki wzmocnionej twardości stopu zamki nie odkształcają się pod wpływem nacisku od strony zgryzowej. Proste zęby to nie tylko ładny uśmiech, ale także łatwiejsze dbanie o czystość jamy ustnej i skuteczniejsze zapobieganie próchnicy i paradontozie. Temu służy właśnie ograniczenie słodyczy, chipsów i słodkich napojów oraz mycie i płukanie zębów po każdym posiłku. Z myciem należy odczekać około minut.


Aby stomatolog mógł zaplombować chory ząb, ortodonta musi niekiedy odkleić aparat, co opóźnia postęp leczenia ortodontycznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty