środa, 11 kwietnia 2018

Drut na podniebieniu aparat

Mam aparat już prawie rok ale stało się coś strasznego! Mam taki drut zamontowany między szóstkami. Język cały poharatany a ten drut uczucie jakby miał przebić podniebienie ! Jest to uzależnione od rodzaju wady, z jakim miała Pani do czynienia. Minimalny okres to zwykle lata.


Drut na podniebieniu aparat

Podstawą stabilności osiągniętych rezultatów jest równowaga pomiędzy mięśniami ust i policzków a językiem, zamknięte usta podczas oddychania, język ułożony na podniebieniu i brak wady postawy, asymetrii czaszki itp. Aparat stały, nosił ktoś drut na podniebieniu? Druty te nie powinny dotykać podniebienia. Aparaty zdejmowane zbudowane są z płyty akrylowej oraz elementów wykonanych z drutu stalowego sprężystego o średnicy 5–mm. Do podniebienia nawet pomiędzy drucikiem język nie miał dostępu.


NIe wiem co ona powie na to, i czy będzie chciała znowu mi go założyć. Nie wiem czy to wytrzymam. O ile aparat ok, mimo bólu to ten ekspander to dla mnie i fizyczna i psychiczna porażka. Dodatkowo jednak muszę zdecydować się na mikroimplanty albo drut ktory pojdzie przez podniebienie. Wiem tylko ze mikroimplanty to takie mini śrubki i bede miala je w dziąsłach ( jak co), zakładane na.


Jasne,że ciągle sie coś zatrzymuje na drucie, ale już nie boli, no i zęby sie przesunęły. Leczenie aparatem stałym trwa w zależności od leczonej wady od miesięcy do lat (przy skomplikowanych wadach czas leczenia może być dłuższy). W okresie leczenia pacjent przychodzi na comiesięczne wizyty kontrolne na których ortodonta aktywuje aparat i dokonuje odpowiednich korekt. Składa się z łuku podniebiennego wykonanego z grubego drutu (najczęściej o grubości mm) i pierścieni metalowych umocowanych na trzonowcach górnych. Pierścienie na trzonowcach (po jednym na stronę) są przymocowane na stałe.


Miałam założone drut retencyjny( góra i dół). Jako ze wizytę u ortodonty wyznaczono mi za miesiac( urlop) kazano mi go samodzielnie odkleic( ranił mi język). Przykazanie 6: przestrzegajcie specjalnych zaleceń w aparatach wymagających aktywowania przez pacjenta np. To przykazanie dotyczy tych pacjentów, którzy są leczeni aparatami takimi jak np. Pudełka na aparaty ortodontyczne.


Zestaw dla pacjentów z aparatami stałymi, zawiera: trzy rodzaje szczoteczek, wosk, nitka stomatologiczna, lusterko stomatologiczne. Pierwsza pomoc - kłopoty z aparatem. W wielu przypadkach pacjent może sam sobie skutecznie udzielić pierwszej pomocy w sytuacjach kiedy aparat powoduje dyskomfort lub sprawia. Protruzja dwuszczękowa-Z reguły stosuje się łuk górny i dolny oraz śrubę na podniebieniu,która podczas rozkręcania poszerza łuki.


Wady zgryzowe rozpatrywane w stosunku do plaszczyzny strzałkowej,jak zgryzy krzyżowe,przewieszone a także przypadki nadzgryzu,są bardziej podatne na leczenie innymi aparatami. Urósł mi ząb na podniebieniu. Byłam u ortodonty aby dowiedzieć się czy taki ząb mogę usunąć chirurgicznie.


Drut na podniebieniu aparat

Okazało się że mam jeszcze inny problem,stwierdzono u mnie wadę zgryzu i zęby dolne są bardziej wysunięte od górnych. Ortodonta powiedział ze usuniecie tego zęba nie jest dobre i trzeba założyć aparat. Mnie nie stać na ten aparat. Mam pytanie czy jeżeli usunę tego.


Aparaty na podniebieniu Aparaty stale Oto przyklady aparatow, ktore leza na podniebieniu , sa zamocowane do trzonowcow i przedtrzonowcow szczeki, i w ogole ich z. Teraz ma drut na podniebieniu, powodujący rozszczerzenie szczęki - żeby można było założyć aparat. Założono mi nowy drut w aparacie, przez co bardziej ściąga i boli, tabletki nie pomagają, gryzienie jest dla mnie nie do przeskoczenia, co robić, żeby ulżyć sobie choć trochę, póki nie przestanie? Zaraz zacznę chodzić po ścianach. Pacjent w dniu zdjęcia aparatu stałego musi mieć świadomość, że czeka go ważny etap końcowy jakim jest retencja. W celu osiągnięcia idealnych i trwałych efektów leczenia należy stopniowo ograniczać ortodontyczną kontrolę położenia zębów i stosunków zgryzowych.


Jednym z czynników, który wpływa na trwałość efektu leczenia ortodontycznego jest przyzębie. Pacjent powinien skontaktować się z gabinetem ortodontycznym zawsze w przypadku silnego bólu lub poważnego problemu z użytkowaniem aparatu. Nawet jeśli udało się samodzielnie rozwiązać problem i przestał on być dokuczliwy, należy mimo wszystko skontaktować się z gabinetem i umówić na wizytę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty