poniedziałek, 23 kwietnia 2018

Zęby po zdjęciu aparatu

Po pierwsze należy wybić sobie mit, że po zdjęciu aparatu stałego, na zębach zostaną plamy po zamkach. Odcień kości zębowej, u wielu osób, również się nie zmienia. Zęby mogą być nieco żółciejsze, ale wynika to wyłącznie stą że aparat ortodontyczny nieco uniemożliwia dokładne umycie zębów.


Napiszcie proszę jak wyglądają zęby po zdjęciu aparatu. Noszę aparat od kilku miesięcy, już po kilku dniach pomimo dużej dbałości o higienę jest na nich ciemny osad. Zdjęcie aparatu ortodontycznego: i co dalej?

Krzywe zęby po zdjęciu aparatu ortodontycznego Witam. Mam 32lata tydzień temu zdjęto mi aparat ortodontyczny jednak nie jestem zadowolona z rezultatu, aparat nosiłam 5roku. Odwapnienia na zębach po zdjęciu aparatu ortodontycznego Około tygodni temu został ściągnięty mi aparat ortodontyczny po roku leczenia. Na zębach zauważyłem dużo odwapnień. Cały czas stosuję elmex żel (jeden raz w tygodniu) ale nie widzę żadnej poprawy.


Szorstki ząb po zdjęciu aparatu ortodontycznego Witam, lata temu nosilam aparat ortodontyczny. Odpowiedź na: Zęby zaczynają się krzywić po zdjęciu aparatu Tak jak wyzej- skontaktuj się z ortodonta. Aparat mogl byc zdjęty zbyt wczesnie, ale jest tez taka możliwość, ze cos jest nie tak z retencyjnym i ortodnota bedzie musiał Ci tam cos pomajstrować przy nim.

Czy po zdjęciu aparatu bolą zęby? Wiem że samo zdejmowanie nie boli, natomiast czy przez pierwsze kilka dni bolą zęby? Ano po to, żeby zęby się z powrotem nie wykrzywiły. Włókna kolagenowe otaczające zęby mają niesamowitą pamięć i po zdjęciu aparatu robią wszystko, żeby wrócić do swojego dawnego ustawienia. Im człowiek starszy, tym włókna kolagenowe są bardziej uparte, dlatego noszenie stabilizatora jest tak ważne.


Po aktywnym leczeniu ortodontycznym równie ważny jest etap retencji, czyli utrwalenie jego wyników. Postępuj według ściśle według zaleceń swojego ortodonty. Retencja po zdjęciu aparatu stałego powinna trwać całodobowo z przerwą na posiłki i higienę jamy ustnej.


Następnie musi być kontynuowana w niepełnym wymiarze godzin zgodnie z zaleceniem ortodonty przez okres miesięcy, aby umożliwić przebudowę tkankową. Pacjenci rosnący wymagają retencji przynajmniej do czasu spowolnienia. Nie wiedziałam jednak, na ile jest to kwestia nowego ich ustawienia, a na ile wyłącznie wrażenie spowodowane naklejonymi elementami aparatu. Tak jak wspomniałam – po zdjęciu aparatu uznałam, że moje zęby są małe i bardzo estetyczne :). Nie spodziewałam się takiego efektu, naprawdę :).


Przez lata nosiłam stały aparat ortodontyczny. Ale teraz minął już prawie rok od zdjęcia go, a górne trójki nadal mi. Po jego zdjęciu ruszały mi się zęby, co wydawało mi się normalne po takim czasie noszenia aparatu.


Ten etap jest często lekceważony przez pacjentów, niemniej jednak z punktu widzenia ortodonty, jest to najważniejszy i praktycznie najdłuższy proces leczenia ortodontycznego.

Dzieje się tak, ponieważ wyprostowane zęby po zdjęciu aparatu mają tendencję do „powrotów”. Pozostawione sobie nie przesuną się dokładnie do stanu. Aparatem retencyjnym jest też pozycjoner, czyli cienka, przezroczysta szyna, obejmująca zęby.


Przez kilka pierwszych tygodni po zdjęciu aparatu ortodontycznego stałego, aparat retencyjny trzeba nosić przez całą dobę, a przez kolejne 2-lata tylko przez noc. Pacjentom zaciskającym zęby lub zgrzytającym zębami zaleca się po leczeniu ortodontycznym lub ortodontyczno-protetycznym noszenie szyny relaksacyjnej górnej. Pierwsza wizyta u ortodonty odbywa się po tygodniach od zdjęcia aparatu, następna po miesiącach, kolejne co pół roku.


Opinie wasze proszę Zaloguj się, aby obserwowa ć. Z tego co wiem to tak właśnie się dzieje po zdjęciu aparatu. Koleżanka która nosi mówiła mi że po. Ja też byłam posiadaczką aparatu. Wydałam krocie na leczenie. Jednak wada się wróciła.


Głównym powodem było brak zabezpieczenia zgryzu specjalną szyną na stałe, która zabezpieczyła by zęby. Przestawione aparatem zęby będą starały się wrócić na swoje poprzednie miejsce, ponieważ korygowanie ich za pomocą aparatu ortodontycznego jest w. Zęby bez zamków wydają się nienaturalnie duże. Pierwsze wrażenia po zdjęciu aparatu nie są wcale najlepsze. Jeśli ingerencja w zgryz była znaczna, może się zmienić profil twarzy.


Krwawienie po zdjęciu aparatu ortodontycznego ~k. Witam, Kilka dni temu mialam zdjęty aparat, a co się z tym wiąże odkamieniane, wyczyszczone zęby. Niestety od tego dnia moje dziąsła, gdy je szczotkuję prawie każde miejsce krwawi i oczywiście boli.


Jedynka nadal lekko odchylona, dół przesunięty o pół mm w prawo gdyż nie mam jednego zęba, zgryz ledwo do siebie pasuje, a dolna dwójka nie jest do końca w łuku. Po zdjęciu zęby są beznadziejne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty