środa, 4 kwietnia 2018

Chodzenie o kulach ból rąk

Pogorszenie ruchomości dłoni podczas chodzenia o kulach Witam, Od ponad tygodni chodzę o kulach. Zauważyłem, że moja koordynacja ruchowa w dłoniach strasznie się pogorszyła(najbardziej jest to widoczne przy poruszaniu kciukiem). Każdy, kto miał kiedyś złamaną nogę, wie co znaczy chodzić o kulach i przeżywać ból rąk. Ten model całkowicie rozwiązuje bolesny problem.


Niestety gdybym dłużej chodziła, to następuje zmęczenie mięśni i zaczynam się znowu kiwać, dlatego chodzę o kulach naprzemiennie, żeby nie utrwalać sobie złych nawyków - tak ja to widzę w moim przypadku. Czeka mnie ciężka praca - tylko intensywne ćwiczenia dają minimalne, pozytywne efekty. Miałam do dyspozycji kule łokciowe, które wymagają większej siły rąk niż te pachowe. Bardzo często spotykamy się z pacjentami narzekającymi na bóle mięśni, stawów, przewlekłe bóle rąk, nóg, pleców, szyi oraz innych części ciała, ogólnie nazywane nerwobólami.


Pacjenci przychodzą o kulach, lasce, mówią o problemie ze spaniem, oddychaniem, siedzeniem, bólami towarzyszącymi poruszaniu się i braku. Długotrwałe chodzenie o kulach. Jak się do tego przyzwyczaić?


W sierpniu ubiegłego roku połamałam obie nogi. W styczniu miałam zdejmowany gips. Od około miesiąca poruszam się o kulach, do których nie mogę się przyzwyczaić, bo od chodzenia bolą mnie ręce.


Ból stawów pojawia się w miejscu, w którym doszło do stanu zapalnego. Razem z bólem występują tkliwość stawów, obrzęk, ograniczenie ruchomości i ból podczas ruchu. Witam, proszę o radę, ponieważ nigdzie nie znalazłam odpowiedzi.


Chodzę o kulach od dwóch tygodni po skręceniu kostki. Czyli dziś jak chodzić o kulach! Jak prawidłowo chodzić o kulach? Z chodzeniem po płaskiej nawierzchni jest najmniej problemów.


Tutaj po prostu stawiamy dwie kule przed sobą wraz z uniesioną chorą nogą i dalej robimy krok na jednej, zdrowej nodze. Najważniejszą kwestią jest to, że kule zawsze poruszają się identycznie w tym. Technika nordic walking na pozór wydaje się łatwa do nauczenia, ponieważ sport ten odzwierciedla naturalny chó tyle że z kijkami w dłoniach.


Jednak żeby nasz wysiłek był skuteczny i przyniósł oczekiwane rezultaty, musimy pamiętać o kilku ważnych aspektach technicznych. W poważniejszych urazach kończyn dolnych, np. Ale jest co najmniej różnych błędów, które popełniamy chodząc o kulach.


Ja chodzę o kulach już baaaardzo długo, i wydawało by sie, że robię to bezbłędnie, bo wielokrotnie zostało mi to pokazane. Zaczęły mi dokuczać bóle ramion i rąk. Bóle pojawiają się łagodnie, ale po jakimś czasie nasilają sie do tego stopnia, że nie mogę ruszać stawem.


Ustępują na następny dzień. Najpierw bolały mnie barki, a teraz palce i nadgarstki naprzemiennie w obu dłoniach. Ból jest silny i utrudnia mi codzienne funkcjonowanie. Schorzenie przez wiele lat nie daje żadnych objawów.


Pierwszym jego symptomem jest zazwyczaj silny, nagły ból stawu, obrzęk, wrażliwość na dotyk, zaczerwienienie i napięcie znajdującej się nad nim skóry. Choroba może zaatakować stawy rąk, barkowy, kolanowy, ale najczęściej ból umiejscawia się w paluchu. Gdy dziecko chodzi na palcach i ma więcej niż lata, przyczyną chodzenia na palcach może być choroba.


Chodzenie na palcach u dziecka powyżej 3. Bolą go ręce przez chodzenie o kulach. Robi z siebie nie wiadomo jaką ofiarę. O kulach chodziłam prawie miesiące i nie narzekałam na ból rąk, nawet jak czasem bolały to się nie użalałam nad sobą.


Trudno ci utrzymać długopis, litery dziwnie zmieniają kształt, odczuwasz mrowienie w okolicach kciuka i nadgarstka. To może być zespół cieśni nadgarstka, choroba bardzo rzadka jeszcze lat temu, dziś zaś stanowiąca w niektórych krajach przyczynę nawet wszystkich zwolnień lekarskich pracowników biur. Wcześniej miałem złamanie kręgosłupa TH1 Loraz miałem uszkodzone kręgi szyjne w wyniku wypadku CCi ubytek rdzenia kręgowego. Po przebytych rehabilitacjach stan mojego zdrowia nie budził żadnych zastrzeżeń. Od kilku dni drętwieje mi prawa ręka i nie mam czucia w trzech palcach.


Sposób chodzenia o kulach na schodach zależy od kierunku ruchu - w górę lub w dół. Skutkiem tego są ból i sztywność stawu, a następnie zniekształcenie jego obrysów oraz ograniczenie ruchomości. Choroba zwyrodnieniowa prowadzi to do pogorszenia jakości życia i niesprawności. Najczęściej atakuje kolana, biodra, kręgosłup, stawy palców rąk i stóp, ale może dotyczyć każdego stawu.


Nie przejmuj się tym, jednego goi się dłużej drugiemu krócej. Pacjent po założeniu endoprotezy biodra rozpoczyna chodzenie z pomocą kul łokciowych i pełnym odciążeniu operowanej kończyny. Stopniowo, od tygodnia po operacji, może obciążać kończynę wówczas, gdy uzyskaliśmy dobry ruch w stawie i nie występuje ból.


Schodzenie po schodach w następującej kolejności: kule, operowana kończyna, zdrowa kończyna. Wchodzenie po schodach w następującej kolejności: zdrowa kończyna, kule, chora kończyna. W razie pojawienia się bólu,.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty