czwartek, 20 kwietnia 2017

Odkleil sie zamek od aparatu

Marzylam o aparacie pare lat, a teraz kiedy juz go mam, w koncu stac mnie bylo na niego, od razu jakis problem! Otóż dzisiaj rano (dosłownie przed ok. pół godziny), jadłam kanapkę na śniadanie. Nagle poczułam, że po lewej stronie, na dole, na ostatnim zębie coś mi się rusza.


Popatrzyłam do lustra i zobaczyłam, że zamek od aparatu się odkleił. Wizytę u ortodonty mam Czerwca, więc nie.

Ruchomy, luźno wiszący na łuku zamek może jednak powodować pewien dyskomfort, choć najczęściej nie wiąże się z dolegliwościami bólowymi. Niekiedy zdarza się również, że odklejeniu ulegnie rurka (czyli ostatni element aparatu) i zsunie się z łuku. Właśnie dzisiaj w sobotę wieczór z powodu orzecha odkleil mi się zamek na jedynce. W najbliższą środę mam wizytę a aparat mam od miesiąca. Zaczęłam panikowac xD cały czas mi się wydaje że jedynkayna której jest zamek zaczyna nachodzic na tą z której zamek się odkleil.


Spokojnie, nie martw się. Jeżeli jeden zamek się odkleił to wytrzymaj jakoś do stycznia.

Odkleił mi się zamek od aparatu. Dzisiaj jak się obudziłam, zauważyłam, że rusza mi się zamek. Jest to ostatnia zamek, przylepiony do szóstki i boję się, czy go nie połknę ;) Czy jest taka możliwość, żeby on wyleciał? Zaznaczam, że jest to ostatni zamek, czyli za nim nie ma już żadnego. Jeśli nie czujemy znacznego dyskomfortu, możemy zgłosić awarię aparatu podczas kolejnej wizyty kontrolnej.


Po dwóch miesiącach od założenia aparatu odkleił mi się zamek, za którego przyklejenie tydzień temu płaciłam 30zł, po wizycie zauważyłam iż zamek nie jest tak przyklejony jak inne, ponieważ jest większy odstęp, a dziś zauważyłam, że się rusza i jest odklejony, a nie jadłam niczego twardego. Zdjęty został lata temu, miałam założony taki pałaczek stabilizator na dół. Mój ortodonta może mnie przyjąć dopiero za tyg.


Czy brak owego zamka osłabia działanie aparatu? Dzien dobry, od miesiecy mam staly aparat ortodontyczny. Pierwsza awarie po dniach kiedy odpadl mi zamek. Kolejna to pierscien po miesiacach. Po miesiacach od zalozenia odkleil mi sie kolejny zamek co wiazalo sie z kolejnym stresem i kosztem.


Zamek zostal doklejony dni temu i dzis znow sie odkleil. W ubiegłym roku w lutym założyłam stały aparat na góre, miesiąc pożniej na doł. Przez ten czas ta jedynka cofnęła się trochę do tyłu i wysunęła w górę co jest dość widoczne.

Zęby obok zaszły na nią. Dodatkowo mam założone łańcuszki i boję się że przez nie te zeby obok jeszcze bardziej będą się ściskały. Aparaty z zamkami ligaturowanymi to typowe, tradycyjne aparaty, jakie najczęściej możecie zobaczyć na ulicy.


Charakteryzują je widoczne, często kolorowe gumki, czyli ligatury. Zamek składa się z podstawy i skrzydełek, a drut przebiegający w zamkach jest „trzymany” przez ligatury. Jednym z najczęstszych uszkodzeń aparatu ortodontycznego jest odklejenie się zamka, do którego może dojść zwykle podczas jedzenia lub podczas czyszczenia jamy ustnej.


Zamek to metalowy lub ceramiczny element przyklejony żywicą do zęba. Przesunięty zamek może ranić dziąsło. Leczenie ortodontyczne u dorosłych stosuje się, by korygować wady zgryzu albo poprawić efekty dawnego leczenia. Dla dziecka najlepszy moment na założeniu aparatu musi wybrać specjalista.


Jak często wybieracie się do higienistki? Pisaliśmy już nieraz o higienie zębów, natomiast zasmuciło mnie, że już po miesiącach od pierwszej wizyty u higienistki po założeniu aparatu jednak zdecydowałem wybrać się ponownie do higienistki usunąć osad z powierzchni zębów. Na czas trwania i przebieg wizyt kontrolnych wpływa wiele czynników w tym też dużo zależy od samego pacjenta, jak dba o aparat (czy np. niezbędna jest naprawa aparatu, podklejenie zamka itp.) i higienę zębów, zależy od etapu leczenia, czy wymienia się łuki, itd. Od zębów zamki odkleiły się w okresie późniejszym (powyżej jednego miesiąca), co może być związane z przeciążaniem zamka lub zbyt częstym i mocnym wyginaniem ligatury (ryc. 6).


W przypadkach doszło do odłamania ligatury przy zachowaniu prawidłowego połączenia zamka z koroną zęba. Czas leczenia ortodontycznego nie oznacza dwóch lat nieustannych bólów i cierpień, bowiem adaptacja do aparatu ortodontycznego przebiega zadziwiająco szybko, do tego stopnia, że uczucie dziwnego dyskomfortu pojawia się w dniu zdjęcia aparatu (na szczęście to ostatnie mija bardzo szybko). Przykleja się je bardzo łatwo.


Należy oderwać malutki kawałek, trochę rozgrzać go między palcami i przykleić w określone miejsce. Trzeba próbować aż do skutku. Można przykleić je na zamki lub na łuk. Ile kosztuje aparat ortodontyczny stały?


Podobnie jak w przypadku aparatów ruchomych jest on projektowany indywidualnie dla każdego pacjenta. To ile kosztuje aparat stały zależy od typu aparatu. Pacjentom, którym zależy na dobrej prezencji, polecamy zakładanie aparatu ortodontycznego wyposażonego w zamki kosmetyczne lub lingwalne (znajdujące się od strony języka). Czy po założeniu aparatu ortodontycznego zmienią mi się rysy twarzy?


Zakładając aparat ortodontyczny nie należy obawiać się zmiany rysów twarzy. Aparat fotograficzny (potocznie aparat) – urządzenie służące do wykonywania zdjęć fotograficznych. Pierwowzorem aparatu fotograficznego była camera obscura.


Klasyczny aparat fotograficzny jest urządzeniem przystosowanym do naświetlania materiału światłoczułego, umieszczanego we wnętrzu aparatu w postaci zwiniętej błony, wymiennej kasety z błonami ciętymi lub też kliszy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty