piątek, 7 kwietnia 2017

Czy aparat na zęby boli

Czy aparat na zęby boli ? Wiele osób, które zamierzają zgłosić się na leczenie do lekarza ortodonty, zadaje sobie pytanie: czy noszenie aparatu na zęby boli? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, gdyż zazwyczaj zależy od indywidualnych doznań oraz progu odczuwania bólu, który jest różnie postrzegany. Zakładanie aparatu ortodontycznego nie boli. Może więcej lub mniej to zależy od cen twojego ortodonty.


Mogą bolec ciebie zęby po założeniu aparatu,ale to jest normalne ,ponieważ wtedy jest oznaka ,że jest poprawa.

Stały aparat można miec,jak ma się. Aparat ortodontyczny jest konieczny, aby doprowadzić zgryz do porządku, ale w pierwszej kolejności mi kazali wyleczyć wszystkie zęby! Ja nosiłam aparat stały dwa i pół roku i teraz ząbki mam jak marzenie! Jeździłam do niej do Łodzi, ale warto było.


Od zeszłego piątku noszę aparat ortodontyczny. Piszę o tym dzisiaj z dwóch powodów. Przede wszystkim sama chcę pamiętać, jak to było.


Aparat będę nosić bardzo krótko, tylko rok, nie zdążę się nim nacieszyć, a dla mnie to COŚ, coś ważnego, ekscytującego, co bardzo mnie cieszy.

Od tygodnia chodzę z lusterkiem i cały czas przyglądam się, jak ten mój aparat wygląda. Dziewczyny mam pytanko: czy separatory Was bolały bardziej niz aparacik? Poprzez aparat na zęby oddziałują siły, które mogą powodować ból. Oznacza to, że aparat działa, czego rezultatem jest postępująca korekta zębów, a o to przecież Pacjentom chodzi.


W przypadku aparatu ruchomego, ból ustępuje po jego zdjęciu. Za pierwszym razem bolało mnie tygodnie, potem co każdą wizytę sukcesywnie coraz mniej aż po wizycie teraz boli mnie max. Dopiero po tych wszystkich przygotowaniach zakłada się aparaty: jeden na górne, drugi na dolne zęby. W niektórych przypadkach aparatów nie zakłada się jednocześnie. Prostowanie zębów jest bolesne?


Samo zakładanie aparatu nie boli, ale wymaga cierpliwości, ponieważ trwa ok. Decyzję o tym, czy powinniśmy wybrać aparat stały czy ruchomy powinien podjąć ortodonta. Pierwszy z nich zakłada się wyłącznie na stałe zęby, drugi można stosować w przypadku mleczaków. Aparat stały składa się zwykle z zamków przyklejonych za pomocą chroniącego szkliwo kleju i połączonych ligaturami z drutu. Dzień dobry, mam lat i jestem po przebytej neuralgii nerwu trójdzielnego, zabiegu Fess i ostatnio w klinice stomatologicznej zasugerowano aparat stały ze względu na jakby zapadający się do środka zgrys, bynajmmiej tak to potrafię nazwać.


Moje pytanie brzmi, czy rzeczywiście zęby stałe pracują, tzn zmieniają położenie co może mieć wpływ na zdrowie? Pacjenci pytają często nas lekarzy, o aparat ortodontyczny stały porcelanowy, aparat na zęby przezroczysty, czy aparat stały szafirowy, bądź aparat ortodontyczny estetyczny ? Można powiedzieć, że wszystkie te nazwy odnoszą się do rodzaju zastosowanych do prowadzonego leczenia zamków.

Decydując się na aparat ortodontyczny, nie trzeba rezygnować z używania szczoteczki elektrycznej. Ze względów zdrowotnych należy jednak zadbać o jego prawidłowe wyleczenie. Nieważne czy masz czy lat, jak długo masz swoje własne zęby oraz wskazania do leczenia ortodontycznego możesz założyć aparat ortodontyczny. Należy jednak pamiętać, że leczenie osoby starszej będzie trwało dłużej aniżeli młodszej.


Dlatego też ortodonci zalecają leczenie na wczesnym etapie życia. Za miesiac bede miec sciagany aparat. Boje sie masakrycznie, że babka sciagnie mi z zamkami kawalki zebow!


Wiem, wiem nic takiego sie pewnie nie zdazy ale normalnie spac nie moge po nocach ze. Proces zakładania aparatu nie boli, jedyną niedogodnością jest to, że przez okres około godziny trzeba leżeć u ortodonty na fotelu z otwartą buzią. Natomiast po kilkunastu godzinach zęby mogą stać się delikatnie tkliwe i wrażliwe na nagryzanie.


Wtedy zalecamy jedzenie tylko miękkich pokarmów i picie chłodnych napojów. Jedno jest pewne, zarówno do noszenia aparatu na zębach, jak i do jedzenia w nim trzeba się przyzwyczaić. Z upływem czasu pacjent nabiera wprawy w gryzieniu i może rozszerzać swój jadłospis.


Osoby decydujące się założyć aparat stały obawiają się drastycznej zmiany nawyków żywieniowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty