czwartek, 13 sierpnia 2015

Niemowle napina sie i robi sie czerwone

Pręzy sie , napina, krzyczy, robi czerwony i nie wiem czy to kolka, zaparcia czy po prostu jest nerwowy. Daję czopki Viburcol i kropelki Sab Simplex. Niby jest troche lepiej, ale też ma napady płaczu. Re: Moje dziecko się napina. MOja Laurcia sie tak napinala od urodzenia do miesiaca zycia a teraz jej to przeszlo…napinala sie tak mocno ze mialam wrazenie ze trzymam kloc drewna a nie czlowieka…bedac w szpitalu pytalam o to…ze to chyba nie jest normalne ale stwierdzili ze wszystko z mala jest ok.


Jeśli znienacka niemowlę pręży się, napina ciałko,. Niemowlę ma czerwone, jakby lakierowane policzki, do tego suchą,. Jeśli te objawy pojawiają sie około miesiąca życia, to jest to zupełnie naturalny etap rozwojowy czyli pojawienie się lęku separacyjnego. Dziecko zauważa, że jest odrębną jednostką od mamy i boi się. Robi to dość często, gdy tylko siedzi lub leży, a teraz zauważyłam, że nawet, gdy raczkuje.


Zaciska ząbki i strasznie się poci. Proszę powiedzieć, co mam robić, z jakim lekarzem mam. Dodane ponad rok temu, Re: napina sie, zaciska rączki, drży…… co to? Hubi robil tak jak mial 5-miesiecy,przerazalo mnie to wtedy strasznie. Moj miesieczny maluszek placze stęka spina sie wygina i robi sie czerwony podczas jedzenia lub tuz po zjedzeniu.


Karmie go piersia i nie dokarmiam MM. Wypróżnianie sprawia mu wysilek przyczym czasem nawet sie poci. Nie wiem co to może być, czy jakieś gazy, wzdęcia moga sie tak objawiać? Zastanawiam się co na to? Może espumisan dla dzieci podawany kilka razy dziennie.


Byłam z nią u lekarza i p. Moj tygodniowy synek od jakiegos czasu w nocy od godz. Domyslam sie że chce zrobic kupkę. Probowałam już herbatek uspokajających, czopków. No więc jestem po wizycie u lekarza.


Pani dr kazała jedynie dokupić mleko Bebilon HA i mieszać ze zwykłym Bebilonem pół na pół. Po powrocie podałam małej i zjadła na spokojnie prawie 1ml, gdzie do tej pory najwięcej udało mi się jej wcisnąć max ok. Po jedzeniu ładnie jej się odbiło bez ulewania no ale to było za pierwszym razem zobaczę jak dalej będzie. I tak – czerwone zabarwienie moczu może wystąpić u dziecka przyjmującego kwas salicylowy (aspiryna, polopiryna, sachol), rifampicynę (antybiotyk stosowany w leczeniu gruźlicy i jej zapobieganiu, gdy w otoczeniu dziecka jest dorosły chory na gruźlicę), adriamycynę (cytostatyk stosowany m.in. w leczeniu białaczki).


Justa u nas dokladnie to samo, lewa piers be i przez to ciagle twarda i obolala. Jednak, gdy chce zrobić kupę, potrafi wiercić się przez pół godziny, albo nawet strasznie krzyczeć, do tego okropnie się napina, kurczy i prostuje nogi oraz okropnie stęka. W końcu udaje jej się zrobić kupkę, ale taką rzadką, żółtą. Wtedy zupełnie się uspakaja.


Takie kupki robi kilka razy dziennie. Smółka – pierwsza kupka noworodka. W pierwszej dobie życia noworodek oddaje pierwsza kupkę, tzw. Jej wygląd może Cię przerazić. Beztlenowa przemiana żółci zabarwia, bowiem kupkę na kolor ciemnozielony, prawie czarny.


Płacz to dla noworodka i niemowlęcia jeden z najważniejszych sposobów sygnalizowania swoich potrzeb. Maluch jeszcze nie potrafi powiedzieć, że coś mu dokucza, coś mu się nie podoba czy po prostu jest mu smutno. Syn bral dicoflor, biogaje, trilac… nawet ja sama. W zasadzie poza karmieniami jakos specjalnie nie odczuwa dolegliwosci- kupke robi zazwyczaj bez bolu (dwa razy sie darzylo, ze plakal podczas robienia kupki, ale ogolnie zaczyna plakac dopiero po jakims czasie, jak Mu przeszkadza w pieluszce).


Niepokoi mne tylko jej konsystencja. Czasami w ciągu dnia, żeby się wypróżnić, napina się i robi się czerwona. Moja córeczka skończyła miesiąc.


Podczas karmienia pręży się, puszcza brodawkę i płacze, znów się przysysa, pręży i tak w kółko. Chyba nie kolka, bo nie krzyczy i nie podkurcza nóżek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty