wtorek, 19 kwietnia 2016

Od czego jest ortodonta

Lekarz ortodonta bada rozwój i wzrost zębów, szczęk, twarzy, głowy, oczywiście w powiązaniu z rozwojem całego ciała Pacjenta. Ortodonta wychwytuje wady zgryzu i pomaga je wyeliminować. Proponuje korygowanie wad zgryzu za pomocą przeróżnych aparatów ortodontycznych - od tych zupełnie prostych po bardzo skomplikowane.


Lekarz tej specjalizacji diagnozuje, leczy, a także zaleca działania profilaktyczne dotyczące wad zgryzu. Skupia się na osiągnięciu optimum morfologicznego, czynnościowego i estetycznego.

Leczenie ortodontyczne refundowane jest częściowo (bez aparatów stałych) do roku życia. Przed rozpoczęcie leczenia ortodontycznego niezbędna jest konsultacja ortodontyczna. Wspólna rozmowa z lekarzem wyjaśnia wiele wątpliwości, a także pozwala podjąć odpowiednie decyzje odnośnie przyszłego leczenia.


Na pierwszorazowej wizycie oceniamy problem, z którym pacjent się zgłasza oraz wykonujemy niezbędną dokumentację medyczną jak zdjęcia. Przede wszystkim pierwszym krokiem jaki trzeba wykonać jest konsultacja u specjalisty ortodonty. Po dokładnej diagnostyce lekarz opracowuje plan leczenia.


W przypadku braku zębów drugich możliwe są dwie drogi postępowania - odtworzenie przestrzeni na te zęby lub ich zamknięcie.

Sposób postępowania uzależniony jest od wielu czynników. Stomatolog jest to osoba lecząca zęby, krócej mówiąc dentysta. No i przede wszystkim nie zaniedbywać zębów bo w dzisiejszych czasach nawet ludzie po roku życia swoich zębów nie mają tylko protezy. Od czego to zależy, jak długo sie nosi aparat, od wady?


Twojej wady, na pewno nie jest istotne, czy jest to aparat jakiejś konkretnej firmy, czy też metalowy lub. Małgorzata Kuc - Michalska jest bardzo dobrym specjalistą leczy moich synów tzw trudnych pacjentów bardzo rzetelnie i fachowo. Nie obiecuje wspaniałych rezultatów jeśli widzi ,że pacjent się nie przykłada do leczenia. Ostre słowa nie wynikają z niechęci tyko z troski oto by wydatkowane pieniądze ciężko zarobione przez rodziców nie poszły na marne. W czasie wizyty ortodonta sprawdza postępy leczenia i ustawia nacisk metalowej linki na zęby, od którego zależy ich przesuwanie się we właściwym kierunku.


Zaniedbanie tego obowiązku może zniweczyć efekt dotychczasowego leczenia. Niekiedy potrzebna jest też pomoc higienistki w czyszczeniu zamków i zębów. Czas noszenia aparatu ortodontycznego zależy od kilku czynników. Są to: Wiek pacjenta - kiedy można założyć aparat ortodontyczny.


Aparat stały może zostać założony u pacjentów w każdym wieku. Dlatego bardzo ważnym jest, aby leczenie było poprowadzone w sposób właściwy i zgodny z zasadami.

Specjalista ortodonta jest lekarzem, który odbył specjalistyczne studia, pozwalające mu zdobyć wiedzę oraz umiejętności, dzięki którym potrafi objąć profesjonalną oraz skuteczną opieką pacjentów ortodontycznych. Zakładanie aparatu stałego zaczęłam od pierwszej wizyty u ortodonty. Zanim zdecydujecie się na wizytę u „tego właściwego” ortodonty, poczytajcie koniecznie opinie w necie. Na szczęście teraz jest mnóstwo miejsc w sieci, gdzie pacjenci opisują swoje doświadczenia z danym lekarzem. Chroni przed poranieniami od elementów aparatu ortodontycznego stałego.


Wosk łagodzi dyskomfort wynikający z noszenia aparatu. Zleca go lekarz ortodonta pacjentowi na wizycie po założeniu aparatu wraz z instruktarzem. Aparaty stałe Aparaty stałe to takie, które umocowane są na zębach przez cały okres leczenia.


W naszym gabinecie będziesz mógł skorzystać z leczenia z wykorzystaniem tradycyjnych aparatów stałych, jak i bardzo estetycznych aparatów wykonanych z kompozytów, porcelany albo też z kryształu. Zobacz, czego potrzebują Twoje zęby. Na pierwszej konsultacji lekarz ortodonta oceni wadę zgryzu oraz czy leczenie jest koniecznie.


Zaproponuje różne metody leczenia ortodontycznego, w tym rozwiązania nie ortodontyczne. Wiem,że bardziej holistycznie podchodzi do leczenia. Sama myślę nad konsultacją z nim,szkoda tylko że nie jest ortodontą,ale z mojego doświadczenia to nie tytuł naukowy decyduje o kompetencjach. Mnie oszpeciła ortodontka z II st.


Na pewno będę chciała widzieć zdjęcia osób wyleczonych przez. Podstawą dobrych relacji na linii pacjent – lekarz – placówka jest zaufanie. Dlatego Orto od lat inwestuje nie tylko w rozwój merytoryczny pracowników, ale również w ich umiejętności niemedyczne.


Wszyscy członkowie personelu przeszli liczne szkolenia, w tym z zakresu profesjonalnej obsługi pacjenta oraz ochrony danych osobowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty