piątek, 29 kwietnia 2016

Jak nakładać wosk na aparat ortodontyczny

Troche z przodu mnie obciera,chciałabym zalozyc wosk,ale nie potrafie. Jak probuje przykleic go do zebów to strasznie mnie boli. Wosk ortodontyczny nakłada się na ostre elementy stałego aparatu ortodontycznego, które podrażniają błonę śluzową jamy ustnej. Wosk jest preparatem używanym zwłaszcza na początku leczenia ortodontycznego. Sprawdź, jaki skład ma wosk ortodontyczny, jak go nakładać na zamki aparatu i jak postępować w razie połknięcia.


Jeżeli mam taki mały wosk do aparatu ort.

Wczoraj założyłam aparat a ten wosk jest mi odrazu potrzebny bo mnie druty kłują i ja urywam kawałeczek tego wosku i naklejam. A i jeszcze jakie mieliście gumki na pierwszy raz? Wosk służy do zabezpieczania elementów aparatu (zamków i innych), po to, aby nie powodowały podrażnienia śluzówki jamy ustnej.


Nie stosuje się go zawsze, ale tylko w uzasadnionych przypadkach. Kiedy mówimy o wosku ortodontycznym, mamy na myśli opracowany przez ekspertów typ wosku mający niwelować podrażnienia śluzówki jamy ustnej w tak kluczowych miejscach jak wargi czy też policzki. Kto rozpoczął leczenie ortodontyczne, ten wie, że aparat potrafi boleśnie podrażnić błonę śluzową jamy ustnej.


Wosk warto używać zwłaszcza podczas kilku pierwszych dni noszenia aparatu, gdy mamy poraniony język. Służy on do zabezpieczania ostrych elementów aparatu.

Z doświadczenia wiem, że najczęściej po szczotkowaniu zębów wosk ściera się i musimy ponownie nałożyć go na aparat. To plastikowa podłużna płytka która jest wygieta w kształt łuku, jest zaopatrzona w taki sam uchwyt jak smoczek. Wosk nakłada się bezpośrednio na elementy aparatu ortodontycznego. Mam na imię Dorota i mam lat. Warto pamiętać, że wosk ortodontyczny z czasem się ściera i co pewien czas należy go uzupełniać.


Produkt należy nakładać tylko na te elementy aparatu nazębnego, które ranią lub wyraźnie podrażniają jamę ustną. Zapobieganie podrażnieniom. Zanim sięgniesz po wosk do aparatu, wcześniej skonsultuj się z ortodontą. Stały aparat ortodontyczny, szczególnie w pierwszej fazie leczenia ociera o błony śluzowe jamy ustnej powodując mikro uszkodzenia i otarcia, które przekształcają się w bolesne afty. Jeśli po założeniu aparatu czujesz, że pewne jego elementy ocierają śluzówkę (najczęściej są to okolice pierścieni lub zamki na zębach ustawionych bardzo nieprawidłowo) należy użyć wosku, naklejając go, po uprzednim osuszeniu.


Zamki ortodontyczne mają tendencję do odciskania się na wewnętrznej stronie warg lub policzków. Aby zapobiec dalszemu ocieraniu zamka i podrażnione miejsce zaleca się użycie wosku ortodontycznego (naklejając kawałek wosku na drażniącym zamku). Jeśli wosk się zetrze (zmyje, zje) nakładamy go ponownie. Dziś nie dziwią srebrne albo przezroczyste (z kryształu górskiego) klamerki na zębach. Ruchome aparaty ortodontyczne dla dzieci.


Zastępowanie zębów mlecznych stałymi trwa kilka lat. Stopniowo zmienia się także kształt szczęki i żuchwy.

Czasem mają podłoże genetyczne. Na podrażnienia śluzówki najbardziej narażone są osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z aparatem ortodontycznym. To właśnie dlatego stomatolodzy polecają używanie wosku na co dzień. Z czego składa się wosk ortodontyczny?


Wosk znosi dyskomfort wynikający z noszenia aparatu. W praktycznym, zamykanym opakowaniu, porcjowany. Można wosk nakładać na noc. Ja tak robiłam i miałam wtedy święty spokój, że rano wstanę, a z moich ust będzie sączyła się krew, przez poranienia spowodowane aparatem. Teraz już nie muszę nakładać wosku.


Jak na razie nic mnie nie boli, nie uwiera. Jak radzić sobie z takimi podrażnieniami? Wypróbujmy wosk ortodontyczny! Ale nie taki ze świeczki.


Część ortodontów wręcza swoim pacjentom wosk ortodontyczny po założeniu aparatu. Jeśli nasz lekarz nie należy do tej grupy, spokojnie – wosk ortodontyczny jest łatwo dostępny w sklepach i aptekach. Od zeszłego piątku noszę aparat ortodontyczny. Piszę o tym dzisiaj z dwóch powodów.


Przede wszystkim sama chcę pamiętać, jak to było. Od tygodnia chodzę z lusterkiem i cały czas przyglądam się, jak ten mój aparat wygląda. Ile kosztuje stały aparat na zęby?


Jak nosić gumki do aparatu ortodontycznego? Wosk do aparatu ortodontycznego na Allegro. Aparat ortodontyczny ruchomy. Zróżnicowany zbiór ofert, najlepsze ceny i promocje.


Wejdź i znajdź to, czego szukasz!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty