wtorek, 27 sierpnia 2019

Spuchnięta noga po endoprotezie biodra

Operacja samego biodra powiodła się ale niestety nastąpiło porażenie nerwów w efekcie czego mam super bioderko i niedowład wiotki nogi. Jak by tego było mało po sześciu tygodniach zaczęła bardzo puchnąć mi noga od palców po samo biodro. Witam, mój ojciec miał maja operacje stawu biodrowego tj. Opuchlizna nogi po operacji biodra – odpowiada Lek. Dzisiaj mija dzień po operacji, cała noga jest bardzo mocno spuchnięta i twarda,dość mocno boli czy to jest normalne?


Pielęgniarki twierdzą, że jak najbardziej. Re: Po operacji haluksów - raz jeszcze palca i może opuchlizna zelży. Ja szybko stanęłam na nogi, już po trzech dniach zaczęłam chodzić przy pomocy kul i specjalnego buta, ale wiadomo jak by mnie bolało to pewnie bym leżała i zrobiłam drugą nogę bo musiałam, bardzo mnie męczyły już te haluksy.


Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników. Poniżej znajdziesz do nich odnośniki: Punktowy ból po operacji endoprotezy stawu biodrowego – odpowiada Dr n. Witam jestem dni po zabiegu endoprotezy stawu biodrowego. Od dwóch dni mam spuchnieta nogę aż do kostki. Cy normalne jest że noga jest spuchnięta dni po zabiegu endoprotezy stawu biodrowego? Noga pani Anny po wymianie stawu biodrowego jest o kilka centymetrów dłuższa.


Szpital chciał wypisać pacjentkę do domu, choć nie jest ona w stanie nawet sama usiąść. Po wymianie biodra zabronione jest nadmierne przywodzenie nogi, czyli takie ruchy jak łączenie nóg oraz zakładanie nogi na nogę. Dlatego w trakcie leżenia sugerowane jest ułożenie nogi w lekkim zgięciu w biodrze (np. przez położenie jej na poduszce) oraz odwiedzenie jej, dzięki umieszczeniu między nogami klina lub zwiniętego koca. Wszystko było ok bez powikłań.


Mam dysplazję obu bioder ,drugie jeszcze w niezłym stanie. Chodzę na basen dość systematycznie 3-razy w tygodniu i tydzien temu na basenie zabolało mnie w pachwinie bardziej od strony pośladka i poczułam takie ukłucia w łydce i przeszło. Nie zakładać nogi na nogę (jest to ruch przywiedzenia w stawie biodrowym, który może spowodować zwichnięcie endoprotezy stawu biodrowego). Oczywiście gdy nogę przeciążyłam to również pojawiała się opuchlizna- nawet po pół roku,ale u mnie pewnie dało w kość nie obciążanie przez pięć miesięcy chorej nóżki. Czy endoproteza biodra może całkowicie zastąpić naturalny staw biodrowy?


W tym odcinku demonstruje kilka prostych ćwiczeń i porad po alloplastyce biodra dla Ciebie lub dla Twoich bliskich. Następuje to zwykle podczas tygodnia po operacji. Endoprotezy są coraz bardziej powszechne. W uproszczeniu, kolana nie mogą być umiejscowione wyżej niż biodra. W pozycji stającej: zakazane jest noszenie ciężkich przedmiotów.


Zdolność do wchodzenia i schodzenia po schodach wymaga zarówno elastyczności jak i siły. Na początku będziesz potrzebować poręczy dla poparcia i będziesz w stanie wchodzić tylko po jednym stopniu naraz. Wchodząc do góry zawsze stawiaj jako pierwszą zdrową nogę, a schodząc po schodach zaczynaj od operowanej nogi. Rehabilitacja po endoprotezie biodra. Anatomia stawu biodrowego.


Staw biodrowy (łać. articulatio coxae) – staw kulisty tworzony przez głowę kości udowej oraz panewkę stawu biodrowego kości miednicznej. Przenosi ciężar ciała z tułowia na kończyny dolne oraz umożliwia ich ruchomość. Dopiero kuzynka jej męża, która usłyszała o objawach kazała jej natychmiast jechać do szpitala na izbę przyjęć. Tomografia komputerowa wykazała, że mam zator tętnicy płucnej. Wtedy nie zdawałam sobie sprawy, że spuchnięta noga może być objawem choroby tak niebezpiecznej dla życia” – powiedziała.


W trakcie rehabilitacji po endoprotezie stawu biodrowego, prawidłowy chód wraca choremu dzięki kulom. Dla pacjentów z endoprotezą cementową będzie to ok. Nowoczesne endoprotezy pozwalają na większą aktywność fizyczną i szybszy powrót do zdrowia niż te stosowane tradycyjnie.


O metodach i rodzajach protez stosowanych w Domu Lekarskim opowiada. Istnieją specjalne typy endoprotez dla osób z chorobą nowotworową lub po innych dużych zmianach w obrębie biodra. Dzieląc stosowane endoprotezy stawu biodrowego według zastosowanego implantu, będziemy mieć endoprotezy trzpieniowe i beztrzpieniowe. Już po dniach stawałem przy balkoniku, a po miesiącach rehabilitacji wróciłem do pracy w szpitalu. Mam zakodowane ograniczenia, jakie niesie ze sobą sztuczne biodro, np.


Nowe biodro spisuje się tak dobrze, że zapominam o nim, co czasem jest powodem zabawnych zdarzeń. Niewskazane jest pochylanie się, podnoszenie przedmiotów z ziemi, wykonywanie ciężkiej pracy fizycznej, dzwiganie ciężarów, zginania nogi w biodrze do kąta prostego, wykonywanie gwałtownych ruchów. Powrót do pełnej sprawności ułatwią ćwiczenia izometryczne oraz spacery, najlepiej po płaskiej i równej powierzchni. Jest to operacja inwazyjna, która będzie wiązała się z trudnym okresem rehabilitacji. W przypadku dużego zniszczenia stawu biodrowego, endoproteza jest jedynym rozwiązaniem.


Sprawdźmy, ile trwa rehabilitacja po endoprotezie stawu biodrowego. Po prostu siadam na stole i zdrową nogą dociskam do granic bólu operowaną. Inne ćwiczenie przy pomocy deskorolki zginanie nogi.


Teraz jestem w szpitalu na rehabilitacji od trzech tygodni,noge zginam na 1stopni bez bólu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty