czwartek, 25 lipca 2019

Odklejenie zamka w aparacie ortodontycznym

Mój ortodonta może mnie przyjąć dopiero za tyg. Czy brak owego zamka osłabia działanie aparatu? Marcin Dolecki Problemy z aparatem ortodontycznym – odpowiada Lek.


Gdy odpadł pierścień w aparacie, gdy odpadł zamek w aparacie. Dobrze zamontowany aparat na zęby to szansa na to, aby posiadać piękny uśmiech. Wszystko dlatego, że profesjonalny ortodonta jest stanie poradzić sobie nawet z dużymi wadami zgryzu.


Oczywiście, nie tylko on musi się starać. Ważne jest też samo podejście pacjenta. Niestety, co jakiś czas dochodzi do awarii aparatów ortodontycznych. Otóż dzisiaj rano (dosłownie przed ok. pół godziny), jadłam kanapkę na śniadanie. Nagle poczułam, że po lewej stronie, na dole, na ostatnim zębie coś mi się rusza.


Popatrzyłam do lustra i zobaczyłam, że zamek od aparatu się odkleił. Wizytę u ortodonty mam Czerwca, więc nie. Kolejną wizytę mam za tygodnie czy można tyle czekać bez jednego zamka na aparacie? Czy ten wystający teraz drut, gdzie nie ma ostatniego zamka w tyle może się złamać w czasie mycia zębów czy jedzenia? Marzylam o aparacie pare lat, a teraz kiedy juz go mam, w koncu stac mnie bylo na niego, od razu jakis problem!


Nie wiem co mam teraz robic, jestem zielona. W ogole to moje leczenie to jakas parodia. Tagi: aparat ortodontyczny, awaria aparatu ortodontycznego, awaria klamerek, czy można chodzić z popsutym aparatem ortodontycznym, jak naprawić aparat ortodontyczny, odklejenie pierścienia ortodontycznego, odklejony zamek w aparacie ortodontycznym, ortodoncja, pęknięcie aparatu ruchomego, pęknięcie drutu w aparacie ortodontycznym.


Pamiętajcie więc, aby wtedy gdy zdarzy się awaria aparatu (może to być pęknięcie drutu, poluzowanie się pierścienia, odklejenie się zamka) w miarę możliwości nie zwlekać z udaniem się do swojego ortodonty. Przykazanie 4: noście aparat. Odkleił mi się zamek w aparacie. W przypadku niedorozwoju szczęki w leczeniu dzieci dobrze sprawdza się maska twarzowa.


Po powrocie do domu zauważyłam, że odkleił. Przypadek odklejonego pojedynczego pierścienia lub zamka zdarza się bardzo często w ortodoncji Wrocław. Nie należy się zatem denerwować, ponieważ jest to naturalna sprawa, która dotyczy wielu Pacjentów leczonych aparatem ortodontycznym stałym we Wrocławiu. Leczenie chirurgiczno-ortodontyczne zastosowano u pacjentów.


W przypadków w przebiegu leczenia nie doszło do odklejenia zamka, uzyskano pełną skuteczność leczenia. Do odklejenia zamków doszło w przypadków, z czego w przypadków zamki odpadały wielokrotnie (ryc. 4). Sytuacje niebezpieczne związane z aparatem zdarzają się niezwykle rzadko, lecz w razie pojawienia się problemu pozostajemy zawsze do dyspozycji. Z zasady pacjent powinien skontaktować się z gabinetem w przypadku odczuwania silnego bólu lub wystąpienia poważnego problemu z aparatem, którego nie można rozwiązać samodzielnie.


Reklamacja i zwrot pieniedzy aparat ortodontyczny! Wiatm, mój problem przedstawia się nastepująco: marca br. Mam problem z zamkami , co chwilę się odklejają. W ciagu czterech tygodni od założenia odpadły mi juz 4. Ostatnio, ale nie jest to możliwe w każdym przypadku, stosuje się lingwalne aparaty ortodontyczne, których nie widać w buzi nawet przy najszerszym uśmiechu.


Zameczki (nie kaleczą języka i nie przeszkadzają przy jedzeniu) zakłada się na zęby od strony języka. Gryzienie bardzo twardych pokarmów może spowodować odklejenie zamka. W prywatnych wiadomościach często pytacie mnie, co zrobić, gdy doszło do uszkodzenia aparatu ortodontycznego i czy to normalne, że zdarzają się awarie typu odklejenie zamka, pierścienia czy wysunięcie się drutu. W dzisiejszym wpisie chcę Wam wyjaśnić, dlaczego takie sytuacje mają prawo się wydarzyć podczas leczenia ortodontycznego. W początkowej fazie leczenia jedzmy zupy-kremy, a także koktajle na bazie mleka i jogurtu.


Układajmy dietę w oparciu o rozdrobnione mięso, twarogi, ugotowane warzywa, owoce czy papki z kasz. Kładźmy na talerzu dania niezbyt gorące, a nawet chłodne. Założyłam aparat ortodontyczny! Ten temat trwał zdecydowanie za długo i stał się w pewnym momencie wrzodem na tyłku.


Na każdych wizytach u stomatologa słuchałam o tym, że powinnam pomyśleć o aparacie ze względu na krzywy zgryz. W przypadku uszkodzenia aparatu, takiego jak odklejenie się zamka lub pierścienia, oderwane elementy nie mają możliwości wypadnięcia z jamy ustnej, dlatego, że zostały przymocowane do łuku specjalnymi ligaturami. Jednak mogą się nieco poruszać i przesuwać, co powoduje uczucie dyskomfortu. Podczas ich rozgryzania, twarde kawałki mogą naruszyć konstrukcję aparatu i np. Kolejną grupą produktów, których obecność w menu osoby noszącej aparat ortodontyczny należy dobrze przemyśleć, są produkty mające właściwości barwiące.


Naturalne barwniki spożywcze zawarte m. Jakich produktów unikać w trakcie leczenia ortodontycznego? Co jeść przy aparacie ortodontycznym? Aby stomatolog mógł zaplombować chory ząb, ortodonta musi niekiedy odkleić aparat, co opóźnia postęp leczenia ortodontycznego.


Wśród słodyczy, ale nie tylko, wiele jest produktów ciągnących się, których spożycie oprócz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty