wtorek, 5 lutego 2019

Brak zęba jedynki

Brak choćby jednego zęba ma ogromny wpływ na zgryz. Dzieje się tak dlatego, że układ stomatognatyczny, czyli kości, stawy, mięśnie w obrębie jamy ustnej i twarzy, jest stale dynamiczny. Po ekstrakcji zęba pozostałe przesuwają się w kierunku wolnej przestrzeni, przekrzywiają i pochylają. Napisane madrym jezykiem glupoty. Jakim sposobem uzupełnić brak jedynki?


Brak górnej dwójki, korzeń zniszczony do wyrwania niestety.

Z związku z młodym wiekiem jak najszybciej chce uzupełnić brak zęba. Orientując się w implantach przewyższyło to moje warunki finansowe. Stomatolog zaproponował mi uzupełnienie braku mostem dwupunktowym.


Tydzień temu uderzyłem się i wypadła mi jedynka, która wcześniej (lat temu) tez mi wypadła. W przypadku braku jednego zęba stosuje się korony na pojedynczym implancie. Jest to najczęściej praktykowane leczenie implantami dentystycznymi, gdyż przypadków utraty pojedynczych zębów jest najwięcej.


W tradycyjnych metodach protetycznych wykonywano mosty szlifując dwa sąsiednie zęby własne. Sposoby uzupełnienia braku jedynki Witam, straciłam górną prawą jedynkę.

Okazało się , że nie ma na miejsca na implant i zaproponowany został aparat w celu pozyskania odpowiedniej wielkości przerwy w górnym łuku. Prosty przypadek uzupełnienia braku pojedynczego zęba koroną na implancie – odcinek przedni. Moja mies córka zaczęła ząbkowac jak miała mies. Wychodziły jej kolejno dolne jedynki,górne jedynki, dolne dwójki i górna dwójka, potem czwórki na dole i górze a teraz idą wszystkie trójki. Ząbkowanie mniej więcej.


MOjej corce dwojki dolne wyszly po tym jak miala juz czworki i gorne. Ale przecież brak kilku zębów to nie jest jakiś mega ogromny uszczerbek na zdrowiu. Kiedy brakuje jednego zęba, najlepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie implantu i na nim zamontowanie korony protetycznej dokładnie imitującej utracony ząb.


Gdy konieczne jest uzupełnienie. Brak jednego zęba sprawia, że pozostałe tracą podparcie w swoim sąsiedzie. Szukając go zaczynają się przesuwać w kierunku powstałej przerwy, proces przyśpiesza zwłaszcza, kiedy lubimy jeść twarde potrawy, wymagające długiego i intensywnego żucia. Można brak uzupełnić mostem protetycznym. Jest wiele opcji leczenia, ale to pełnej wyceny niezbędna jest konsultacja w gabinecie.


Uczucie posiadania takiego zęba w praktyce niczym nie różni się od naturalnych zębów. Procedury implantologiczne nie należą do najtańszych, ale dzięki MediRatom, luksus posiadania implantu staje się bardziej dostępny. To jeszcze jeden z powodów, aby wybrać to rozwiązanie.


Witam, od nie pamiętnych czasów brakuję mi zęba jedynki z przodu, mam normalnie wszystkie zęby, zamiast zębów z przodu mam chodzi o to że nie ma już miejsca w szczęce dla drugiej.

Mojej 6-letniej córce nie rośnie druga jedynka. Minęło już pół roku i ciągle jej nie widać. I nadal jest drugi ząb mleczny, jedynka w środku dziąsła!


Czy to są jakieś niepokojące objawy, że ten ząb jeszcze go nie wypchnął? Brak interwencji może skutkować tak daleko idącym wysunięciem, że w rezultacie zaczyna się on chwiać czego następstwem może być konieczność jego usunięcia. Zanik kości na miejscu utraconego zęba. Bez zęba w niej tkwiącego dochodzi (czasami bardzo szybko) do zmniejszania się objętości kości. Niepokoi mnie ta szpara(ta szpara jest gdzies od miesiecy ) ,syn ma lat mam nadzieje ze zab mu wyrosnie.


Tez tak mieliscie i wyrosl w koncu? Moi synowie maja taka urodę, ze od wypadnięcia zęba mlecznego do pojawienia się nowego mijało. Mój problem polega na braku jedynki, zamiast której jest luz.


Jedynka wskakuje dopiero, jeżeli od prawej strony popchnę gwoździem baranek i wtedy mogę regulować na 4 ale jeżeli zacznę wrzucać biegi wyższe i potem z powrotem chcę wrzucić jedynkę, to jest luz i żeby był pierwszy bieg trzeba za każdym razem popchnąć baranek gwoździem, czy śrubokrętem. To wszystko to pic na wodę, ukruszyl mi się ząb, jedynka, pęknięcie było widać gołym okiem i ząb był wrażliwy na zimno i pobolewał. Przeszłam gabinety stomatologiczne i prosiłem o zabezpieczenie zęba.


Wszędzie odsyłam mnie do domu z niczym. Proteza natychmiastowa jest ruchomym uzupełnieniem protetycznym zakładanym zaraz po usunięciu zęba, a zwłaszcza kilku zębów naraz. Jest to rozwiązanie stosowane najczęściej w przypadku konieczności ekstrakcji zębów przednich u osób, które nie mogą pozwolić sobie na funkcjonowanie bez nich ze względów estetycznych.


Protezy natychmiastowe są wykonywane najczęściej z akrylu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty