czwartek, 14 lutego 2019

Dziecko macha rączkami

Machanie rączkami w chwilach podekscytowania czy złości jest naturalnym zachowaniem dzieci w tych wieku i samo w sobie nie jest niepokojącym objawem. Dziecko przede wszystkim ma z Panią i innymi członkami rodziny wspaniały kontakt, bawi się, komunikuje, lubi się przytulać, jest pogodny,wesoły. To, że lubi tańczyć jest przejawem. Aha jak się bawi to ciągle coś mówi, ale raczej z sensem po prostu udaje, że np. Najbardziej martwi mnie to machanie rączkami, bo nie widziałam jeszcze dziecka, aby tak robiło.


Latem potrafił noga kopać w piasek i jak się kurzyło, to strasznie machał aż unosił się na palcach.

Dziecko wkłada rączki do ust i macha rączkami Moje dziecko - syn ma roku, gdy miał 7-miesięcy - gaworzył, uśmiechał się, a potem tak jakby zapomniał czego się nauczył (zaczął chodzić w miesiącu życia). Muszę nadmienić, że miałam opiekunkę od. Nie wiem czy Cię pocieszę,ale mój letni synek też tak macha rączkami i otwiera przy tym buzię. Robi tak w sytuacjach jak go coś zainteresuje,np. Przecież noworodki mają całe mnóstwo niekontrolowanych odruchów.


Machają rączkami i nóżkami, a nawet główką, jak się jej nie przytrzyma. Mnie za to niepokoiły drgania kończyn. Mojej małej często się trzęsła nóżka albo rączka, ale konsultowaliśmy z pediatrą, która stwierdziła, że wszystko jest w porządku.


Moja córka ma obecnie trzy lata.

Tez mi wtedy mówiono, że to kolka, że. Zapomniałam dodać ze przy jedzeniu też mi się pręzy i jest niespokojny! Dziecko (miesiące) to bobas, który staje się już powoli niemowlakiem. Opanowuje ono swoje zmysły: zaczyna śledzić poruszające się przedmioty, kieruje wzrok w stronę interesujących go dźwięków, a rączkami macha w nieco bardziej skoordynowany sposób.


Dziecko nie podnosi główki, ma zaciśnięte piąstki, prostuje nóżki, za słaby brzuszek, zbyt szybko podnosi się do góry, nie obraca się na boki, nie siada jeszcze, nie wstaje, chodzi często na palcach Trzeba rehabilitować! Niespokojne machanie rękami i nóżkami u niemowlęcia może oznaczać wiele dolegliwości. Wśród nich znajdują się ból brzucha, kolka, wzdęcia. Dziecko może wciąż machać energicznie rączkami, nóżkami, wiercić się, a nawet wyciągać rączkę w kierunku interesującego je przedmiotu.


Maluch widzi już z większej odległości. Jego mózg doskonali widzenie obuoczne. Synek macha bardzo gwałtownie i intensywnie rączkami- zazwyczaj wieczorem- jest to tak silne, że mam wrażenie, że tego nie kontroluje- często podczas tego wymachiwania wyrywa sobie smoczek i uderza się rączkami o głowę. Czytałam o odruchu Moro- ten odruch występuje u niego- ale to machanie rączkami to wg mnie coś innego.


Mając niecałe miesiące zaczęła mieć problem ze spaniekrótko po zaśnięciu macha rączkami tak, że np. W ten sposób wybudzała się ze snu i tak w kółko przez całą noc. Jak podejdę i go owinę to dalej śpi. Synek nie macha rączkami na oślep tylko po twarzyczce nimi majta.


Wcześniej nie miał takich problemów. Trudno jest oprzeć się pokusie zaglądania do łóżeczka noworodka, żeby popatrzeć jak śpi, ale nie bądź zaskoczona, jeśli zamiast śpiącego jak aniołek niemowlaka, zobaczysz, że Twoje dziecko podryguje i macha rączkami i nóżkami.

Nie ma powodu do obaw – gwałtowne ruchy podczas snu stanowią element normalnego rozwoju. Dzieci w różnym wieku opanowują umiejętność pływania, ale ratownicy uważają, że samodzielnie mogą poruszać się w wodzie w wieku dwóch lat. Robi to zwłaszcza gdy nie ma pieluszki lub jest. Dyskusja na temat: Machanie rączkami w Rodzice Radzą - Kobieta - gorące dyskusje.


Macha rączkami i nóżkami - nie śpi. Witajcie:) Kochani powiedzcie proszę, czy to normalne, że moja dwumiesięczna córeczka macha rączkami i nóżkami? I wydaje się, że bardzo nerwowo. Mój sześcioletni syn macha rączkami i przy tym otwiera mu się buzia,mówi mi że samo mu się to robi i nie może nad tym zapanować. Bylam z nim u Neurologa i tam na EEG wyszło zaburzenie układu ośrodkowego ale pani mówi że dzieci w tym wieku tak mają,podała tylko by dawać dziecku omega 3. Niestety, za wcześnie na spacerówkę i pozycję półleżącą.


Dziecko może jeździć w pozycji na brzuchu (jeśli ją lubi), możecie też spróbować nosić malucha w chuście. Na pewno warto zapewnić mu spokojny sen, ale nie przesadzajcie. Hm podobno wada wrodzona.


A co do pytania co z tym można zrobić to sama nie wiem. Każdy mówi nam coś innego. Wypycha jej jajnik i chirurg każe nam masować i operacja jak będzie miała rok minimum a pediatra mówi żeby się tym nie przejmować i nie masować chyba że będzie ja to boleć jak się dotknie i będzie płakać to wtedy masować w wodzie a jak się nie włoży to do szpitala. Noworodek dotykając podłoża ugina nogi.


Kiedy maluszek zobaczy coś, co mu się spodoba, może wyrażać swoje zainteresowanie całym sobą – macha energicznie rączkami, nóżkami, wierci się, a nawet wyciąga rączkę w kierunku interesującego przedmiotu (choć jeszcze nie potrafi go uchwycić).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty