czwartek, 29 czerwca 2017

Jak długo goi się dziąsło po wyrwaniu zęba

Jak prawidłowo powinno goić się dziąsło po wyrwaniu zęba? Tagi: duże krwawienie po ektrakcji zęba, ekstrakcją, gojenie się rany po wyrwaniu zęba, ile goi się dziąsło po wyrwaniu zęba, ile zarasta dziura w kości po usunięciu zęba, jak przebiega proces gojenia się dziąsła po ekstrakcji zęba, krwawienie z rany po wyrwanym zębie, miejsce po wyrwanym zębie nie chce się goić, obrzek po. Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników. Konrad Rutkowski Dlaczego po wyrwaniu zęba dziąsło jest białe?


Jak długo goi się rana po wyrwaniu zęba - ósemki górnej? Kilka dni temu miałem usuwany ząb i rana wciąż się nie zagoiła. Podczas mycia zębów pluję niekiedy krwią.


Oczywiście unikam szorowania miejsca, w którym został ząb usunięty. Po ekstrakcji w dziąśle tworzy się skrzep. Rana goi się w ciągu kilku dni, choć cały proces trwać może nawet wiele tygodni. Po wyrwaniu zęba krew krzepnie w zębodole.


Następnie pojawia się włóknik. Bywa, że skrzep się nie tworzy, wypada lub zostaje wypłukany. Nawet przez dwa - trzy dni po wyrwaniu zęba warto powstrzymać się od palenia papierosów. Dym papierosowy i zawarte w nim szkodliwe substancje bardzo źle wpływają na proces gojenia się, mogą nawet przyczynić się do powstania infekcji.


Ponadto palenie papierosów wzmaga suchość w ustach, a jak wiadomo enzymy zawarte w ślinie. Witam mam pytanie bylam dzis wyrwac zęba dolna po prawej stronie godzin jestem po zabiegu znieczulenie dopiero puszcza i zaczyna mnie bolec w tym miejscu gdzie byl zab wyrwany mam pytanue jak dlugo sie bedzie goic i bolec ? Rana po ekstrakcji może mieć kolor czerwony , żółty , biały , brunatny a czasem czarny - tym nie należy się niepokoić. Mimo tego trzeba jednak przygotować się na to, że proces gojenia się rany po zabiegu ekstrakcji bywa długotrwały. Można wyróżnić bowiem aż trzy etapy gojenia się rany po ekstrakcji zęba.


Etap 1: Zasklepianie się naczyń krwionośnych. Gdy ząb zostanie wyrwany, tworzy się przestrzeń, która wypełnia się krwią. Przeczytałam że powinno się w takim przypadku zgłosić do lekarza który usuwał zęba. Moja przyjaciółka miała wyrywaną ósemkę we wtorek i jeszcze jej się nie zagoiło. Więc poszłam (piąty dzien po wyrwaniu).


Stomatolog odkaził mi tę dziurę wodą utlenioną. Słyszałam też że prosil o jakąś sól, po czym wsadził mi w dziurę coś nasączonego czymś żółtym i zatkał tamponem. Po chirurgicznym usunięciu zęba z ingerencją w tkankę kostną lekarze dentyści zapisują zazwyczaj profilaktycznie antybiotyk oraz lek przeciwbólowy na receptę, jak np.


Zazwyczaj pełen proces gojenia tkanek miękkich po ekstrakcji zęba przebiega od tygodnia do miesiąca. Szczeóglnie boli po zjedzeniu czegoś (jem tą lewą stroną bo prawa jeszcze się goi). Silny ból po wyrwaniu zęba – suchy zębodół.


Proces gojenia rany po wyrwaniu zęba przebiega zwykle bez powikłań i dolegliwości, jednak w 2– przypadków mogą wystąpić objawy w postaci go zębodołu. Zębodół nie zawiera skrzepu i jest wypełniony strzępami rozpadających się tkanek. Postępowanie po zabiegu usunięcia zęba. Po tym czasie kompres należy wymienić.


Trzymanie kompresu ponad minut jest zdecydowanie niekorzystne. Implanty stomatologiczne, czyli tytanowe śruby, naśladujące korzeń zęba, od dawna już nie są nowinką medyczną. Dziś uznaje się, że wraz z koroną protetyczną najlepiej ze wszystkich rozwiązań stomatologicznych odtwarzają utracony ząb i są bezpieczne. Zarazez racji dość skomplikowanej procedury i sporych kosztów, budzą sporo emocji i pacjenci wciąż mają sporo pytań.


Może iść do innego, czy czekać? Po usunięciu zęba mogą pojawić się powikłania takie jak suchy zębodół (brak skrzepu, powikłanie to występuje u około 2- populacji), stany zapalne lub zakażenia bakteryjne. Ryzyko powikłań rośnie wraz z wiekiem pacjenta a proces gojenia jest wolniejszy. Poniżej przedstawiam kilka meto które pomogą ci uniknąć wszelkich powikłań po wyrwaniu zęba.


Ile trwa ból po wyrwaniu zęba? Gdy leczenie zęba nie przynosi skutków, a większość jego powierzchni jest zajęta przez próchnicę albo gdy ząb wyrósł nieprawidłowo lub niecałkowicie naciskając na sąsiednie zęby, wówczas często konieczne jest wyrwanie zęba. Witam wszystkich Mam takie pytanko: JAK DŁUGO GOI SIĘ RANA PO USUNIĘCIU ZĘBA I JAK DŁUGO BOLI? Będę wdzięczna za DOJRZAŁE i POWAŻNE odpowiedzi - jeśli ktoś ma być wredny, bezczelny.


Tam okazało się ,że mam jakąś narośl w zębodole ( stosowałam zalecenia jakie otrzymałam po usunięciu siódemki)no i dostałam opierdol dosłownie dlaczego tak długo czekałam z bólem. Po prostu się bałam a to był mój błąd. Poza tym mam wrażenie, że ta rana po ekstrakcji zęba jakoś słabo się goi. Minęły dwa tygodnie, a nadal jest w tym miejscu olbrzymi krater, rana nie zarasta, brzegi dziąsła nie zmierzają ku sobie, nie ściągają się, żadnego włóknika- praktycznie nic się tam nie dzieje. Widzę, że robi mi się tam skrzep, lecz boję się, że go wypłukam pijąc lub jedząc.


Wiem, że temat brzmi śmiesznie, ale proszę doczytać do końca. Chyba każdy z nas chciałby uniknąć usuwania zębów. Ale niestety, prędzej czy później każdego z nas czeka ten przykry zabieg.


Nawet w młodym wieku możemy stanąć przed tym faktem na przykład wyrywając źle wyżynające się lub słabe ósemki, tzw. Ma to na celu przede wszystkim zminimalizowanie dolegliwości pozabiegowych, a także przyspieszenie i ułatwienie gojenia oraz zminimalizowanie ryzyka powikłań.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty