środa, 29 marca 2017

Niespokojne niemowle

Nie warto wpadać w panikę, kiedy nasz maluszek, częściej niż jego rówieśnicy, krzyczy, płacze, mało śpi, jest niespokojny, bardzo ruchliwy, chaotyczny w ruchach i trudno go uspokoić. Niemowlę nie umie powiedzieć, że coś je drażni i męczy. Po prostu w pewnym momencie zaczyna popłakiwać.


To rodzice muszą odgadnąć, o co chodzi. Podczas snu bardzo się poci i jest niespokojna, kręci się , rusza nogami, przewraca na boki.

Nie wiem co i jak mam robić żeby ja uspokoić i pomóc bo już jesteśmy obie zmęczone, Wyglądam jak zombie a małej najzwyczajniej w swiecie mi żal i serce mi się kroi. Przyczyną zaparć najczęściej jest niewłaściwa dieta mamy, a jeśli dziecko jest karmione mlekiem modyfikowanym, wsypywanie do wody zbyt dużej ilości mieszanki. Niespokojne dziecko – przyczyna: zaparcia.


W tym okresie niemowlę ma prawo być niespokojne i przesadnie reagować na nieznane wcześniej bodźce. Rytm jego snu i czuwania będzie póki co nieregularny, a na każdą niespodziewaną sytuację maluszek będzie reagował gwałtownym rozłożeniem rączek, a następnie płaczem (to tzw. odruch Moro). Każdy z nas budzi się w nocy kilkakrotnie – półświadomie „kontrolujemy” sytuację i zasypiamy dalej.


A jak niemowlę głodne, to niespokojne i płaczliwe.

Przystawiałam go często, pokarmu miałam masę, myślałam, że pod tym względem jest wszystko dobrze, ba! Któregoś wieczoru moja mama przyjechała mi pomóc i mały przyssał jej się do policzka, mama mówi: dawaj butlę z tym mlekiem co ściągnęłaś. Nadpobudliwe niemowlę jest niespokojne, dużo krzyczy, trudno je uspokoić. Często miewa wahania apetytu (raz chce bardzo dużo jeść, innym razem odmawia posiłku). Może mieć też problemy ze ssaniem piersi.


Nerwowo kręci główką w prawo i lewo. Rzuca się niespokojne przy piersi, szybko zjada, czasem się krztusi, ssie krotko jedna piers, sraram się odbić i je krótko drugą. Jeżeli teoretycznie wszystkie potrzeby dziecka zostały spełnione, a mimo to nadal jest niespokojne, prawdopodobną przyczyną będzie tęsknota za bliskością mamy. Spróbuj maluszka wziąć na ręce i przytulić do siebie.


Niech ma możliwość posłuchania twojego oddechu, wyczucia znajomego zapachu. Synek od tygodni strasznie niespokojnie śpi, prawie wcale w nocy. Jak próbuje go uśpić w wózku jest to samo, bez bujania nie śpi.


Jak przestanę go bujać, płacze i jest marudny. Gdy mama jest zdenerwowana, niemowlę częściej grymasi, mniej je, częściej się wybudza ze snu, jest niespokojne. Stres mamy przekłada się na stres dziecka.


Maluszki, którymi opiekują się pogodne mamy są spokojniejsze.

Dzieci kobiet, które są smutne, poirytowane bądź cierpią na depresję mogą odczuwać stres i napięcie. K ona bardzo często powoduje bóle brzuszka. Witam,mam niespełna miesięczne dziecko o sporej masie.


Na początku spokojnie ssal piers i zasypial. Co znaczą takie niespokojne noce u 11-miesięcznego niemowlaka? Chciałam prosić o poradę. Od urodzenia mój synek nie lubił spać.


Do miesiąca spał w dzień godzinę, a noce to jakaś straszna trauma dla mnie i domowników. Po miesiącu przeczytałam w książce jak poskromić synka i jego szantaże, gdyż doszło do tego, iż. Witam wszystkie mamusie Od pewnego czasu moje tyg dziecko jest bardzo niespokojne ,glownie wieczo.


Płacz to dla noworodka i niemowlęcia jeden z najważniejszych sposobów sygnalizowania swoich potrzeb. Maluch jeszcze nie potrafi powiedzieć, że coś mu dokucza, coś mu się nie podoba czy po prostu jest mu smutno. Wśród nich znajdują się ból brzucha, kolka, wzdęcia.


Będzie to bajka o dzieciach, które wpisują się w stereotyp niespokojnych, płaczliwych, marudzących. Niektórzy określają je mianem „niegrzecznych” w przeciwieństwie do tych ”grzecznych”, normalnych niemowląt które oczywiście nie płaczą. Obserwując blogosferę parentingową widzę, że są mamy, którym nie było dane.


Ostatnio przyszła do mnie taka refleksja: gdyby rodzice zamiast „na wszelki wypadek” kupować mleko modyfikowane zaopatrywali się w chustę jako oczywisty element wyprawki, to KP w naszym kraju miałoby się o wiele lepiej. Ruchliwy i niespokojny maluch Nie należy zmieniać dziecka na siłę. Autor: Izabella Mazurek. Jedne dzieci od urodzenia są spokojne, a inne przewrażliwione, gwałtowne i ruchliwe.


Takie, o których zwykło się mówić „żywe srebro” albo „iskierka”. Czasem dorośli odbierają ich zachowanie, jako niegrzeczne. Mój synek tez był bardzo niespokojny nie chciał się prawie dać dotknąć jak był rozebrany, przebieranie było największą katorgą.


NIEMOWLĘ – sprawdź, dlaczego jest niespokojne Skłonność do płaczu, zmienny nastrój, nadmierne pobudzenie, niepokój, kłopoty ze spaniem, czasem również rozpaczliwy płacz. Trudno jest oprzeć się pokusie zaglądania do łóżeczka noworodka, żeby popatrzeć jak śpi, ale nie bądź zaskoczona, jeśli zamiast śpiącego jak aniołek niemowlaka, zobaczysz, że Twoje dziecko podryguje i macha rączkami i nóżkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty