wtorek, 14 marca 2017

Czy zdejmowanie aparatu ortodontycznego boli

Proces zdejmowania aparatu ortodontycznego polega na mechanicznym odklejaniu poszczególnych jego elementów. Po zdjęciu aparatu ortodonta poleruje zęby i wykonuje wycisk pod przygotowanie aparatu retencyjnego. A czy zakładanie aparat stałego ciebie bolało ? Pewnie nie no właśnie to to jest mniej więcej porównywalne.


Na początku zdejmują drut potem odrywają zamki ( obcęgami) zdejmują pierścienie dokładanie ortodontka myje zęby zdejmuje klej nieraz jeszcze robi usuwanie kamienia i tyle twoja przygoda z aparatem stałym na zębach się skończy.

Aktywna faza leczenia ortodontycznego kończy się zabiegiem zdjęcia aparatu stałego z zębów. Wizyta taka u ortodonty trwa około minut, a zabieg jest całkowicie bezbolesny. Podczas zabiegu odkleja się poszczególne elementy aparatu - zamki, rurki lub pierścienie.


Zdejmowanie zamków przez ortodontę odbywa się w sposób mechaniczny. Pierwszy to usunięcie aparatu z zębów, drugi to zdjęcie pozostałości kleju na zębach. Na to, czy oba te etapy są bolesne, nie ma prostej odpowiedzi, a zdania byłych pacjentów ortodontycznych w internecie są podzielone.


Wiele osób, które zamierzają zgłosić się na leczenie do lekarza ortodonty, zadaje sobie pytanie: czy noszenie aparatu na zęby boli?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, gdyż zazwyczaj zależy od indywidualnych doznań oraz progu odczuwania bólu, który jest różnie postrzegany. Zakładanie aparatu ortodontycznego nie boli. Może więcej lub mniej to zależy od cen twojego ortodonty.


Mogą bolec ciebie zęby po założeniu aparatu,ale to jest normalne ,ponieważ wtedy jest oznaka ,że jest poprawa. Stały aparat można miec,jak ma się. Coś nam się wydaje, że tę czytelniczkę sporo zadrutowanych już kojarzy #128521;. Hania dzieli się z Wami jak przebiegało zdjęcie aparatu, z jakimi kosztami wiąże się końcówka leczenia ortodontycznego oraz jak wiele radości przynoszą pozytywne jego efekty #127881;. Zdjęcie aparatu ortodontycznego.


Witam, moje pytanie brzmi: kto powinien zadecydować o zakończeniu leczenia stałym aparatem ortodontycznym - lekarz czy pacjent? Mój ortodonta mówi mi, że sama mam zdecydować, czy jestem już zadowolona z efektów leczenia (krzywe zęby i tyłozgryz). Mam jednak wątpliwości, wydaje mi się, że nie potrafię sama podjąć takiej decyzji. Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników. Osoby, które planują założenie sobie aparatu ortodontycznego często mają wiele wątpliwości.


Zastanawiają się, na ile komfortowe jest życie ze sztuczną konstrukcją w buzi, oraz czy taka ilość drucików i zamków nie kaleczy delikatnej jamy ustnej. Aparat ortodontyczny jest konieczny, aby doprowadzić zgryz do porządku, ale w pierwszej kolejności mi kazali wyleczyć wszystkie zęby! Ja nosiłam aparat stały dwa i pół roku i teraz ząbki mam jak marzenie!

Dental, na początku wiadomo. Czy założenie aparatu ortodontycznego boli? Pacjenci, u których istnieje konieczność założenia aparatu ortodontycznego, mogą odwlekać procedurę nie tylko ze względu na związane z nią zmiany estetyczne. Część z nich może się lękać ewentualnych dolegliwości bólowych - czy takowe rzeczywiście. Podczas noszenia aparatu stałego pacjent nie powinien odczuwać żadnego bólu – aparat ortodontyczny nie wywołuje żadnego dyskomfortu.


Czy noszenie aparatu stałego ortodontycznego boli? Od zeszłego piątku noszę aparat ortodontyczny. Piszę o tym dzisiaj z dwóch powodów. Przede wszystkim sama chcę pamiętać, jak to było. Aparat będę nosić bardzo krótko, tylko rok, nie zdążę się nim nacieszyć, a dla mnie to COŚ, coś ważnego, ekscytującego, co bardzo mnie cieszy.


Od tygodnia chodzę z lusterkiem i cały czas przyglądam się, jak ten mój aparat wygląda. Czy można leczyć zęby z próchnicy podczas noszenia aparatu? Czy leczenie aparatem stałym jest bolesne? Jak dbać o higienę podczas noszenia aparatu ortodontycznego? Czy aparat ortodontyczny utrudnia mówienie?


Jak jeść z aparatem ortodontycznym? Jak długo trwa leczenie aparatem stałym? Nie boli, ale przypomina jeżdżenie paznokciami po tablicy. Pacjent ma pełne prawo do decydowania o swoim leczeniu i jeżeli zdjęcie aparatu nie wiąże się z zagrożeniem zdrowia lub życia to ma Pani prawo oczekiwać od lekarza aby zdjął aparat ortodontyczny.


Proszę się zgłosić do lekarza dentysty specjalizującego sięw ortodoncji na terenia Łodzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty