środa, 28 września 2016

Wyrwanie ósemki nfz

Czy NFZ refunduje usuwanie ósemek? Tak, ale niekiedy wiąże się to z długim czasem oczekiwania. Trzecie zęby trzonowe, czyli tzw.


Choć ósemki to najmniej potrzebne człowiekowi zęby, są najbardziej narażone na próchnicę i najciężej je usunąć. Zabieg wykonamy co prawda w ramach usług refundowanych przez NFZ, ale niezbędne jest uzbrojenie się w cierpliwość. Przypadki, które wymagają interwencji chirurga będą.


Chirurgiczne usunięcie zęba w ramach NFZ. Oznacza to, że pacjent może go wykonać bezpłatnie, w każdym gabinecie, który posiada podpisany kontrakt z NFZ na tego rodzaju świadczenie. Oczywiście można usunąć zęba mądrości w ramach ubezpieczenia zdrowotnego,musi Pan tylko znależć ośrodek,który ma w kontrakcie taką usługę i lekarza. Prywatnie zabieg taki w zależności od trudności chirurdzy wyceniają od 1zł do 5zł.


Zależy też w jakim regionie. W naszym ośrodku chirurg za ten zabieg nie przekroczył kwoty 300. Raz na lata pacjenci mogą także bezpłatnie naprawić protezę wykonaną w naszym gabinecie w ramach umowy z NFZ. Dzieciom i młodzieży do ukończenia roku życia przysługują także m. Stomatologii (Warszawa - NFZ), bo mi sie WYDAWAŁO, że powinny mi juz urosnąć ósemki.


Bez żadnego skierowania zapisałam się do chirurga szczękowego, który mnie przyjął, zlecił pantomogram, a potem usunął (dłutowanie)wszystkie ósemki (po na jednej wizycie). Płaciłam tylko za RTG i za mocniejsze znieczulenie (na zyczenie). Pierwszą ósemkę wyrywałam w WPS i skończyło się krwotokiem i nocnym pobytem na pogotowiu. Dwie następne wyrywałam u studentów w GUM bo były bezproblemowe. Słyszałem o przychodni Extradent na Górczewskiej i Klinice w Akademii Medycznej.


Zna ktoś może jakieś jeszcze placówki? Jakieś opinie, ci którzy byli w takich? Poniżej przedstawiamy fakty dotyczące wyrywania ósemek i opisujemy, jak przebiega ich usuwanie w naszym gabinecie w Warszawie. Ministra Zdrowia są w całości finansowane przez NFZ i nie podlegają współfinansowaniu przez pacjentów. W ramach kontraktu z NFZ wykonywane są świadczenia z zakresu: świadczeń ogólnostomatologicznych świadczeń ogólnostomatologicznych dla dzieci i młodzieży do ukończenia r. Witam, Mam do usunięcia górną lewą ósemkę.


Ząb boli, wyrżyna się od lat, chyba już wszystko urosło. Ząb jest wysoko położony, na zewnątrz jest niestety tylko mała część zęba. Jak bezboleśnie pozbyć się niepotrzebnych zębów mądrości?


Mircy - wyrywanie ósemek w ramach NFZ w Krakowie - ktoś miał do czynienia? Jakie wspomnienia, czy warto czekać czy lepiej wydać kasę na prywatnego dentystę. We internecie nic nie znalazłem jakie są procedury, skąd wziąć skierowanie itp. Niejednokrotnie spędzają sen z oczu pacjenta, budzą strach i nieprzyjemne skojarzenia.


A więc jak to wygląda naprawdę? Jak wygląda zabieg wyrywania ósemek? U wielu pacjentów są źródłem licznych problemów i niedogodności. Cześć, czy mogłabym prosić Was o aktualizację, gdzie mogłabym usunąć ósemki poprzez NFZ. Dzwoniłam do wszystkich powyższych propozycji i niestety, tam, gdzie kiedyś może było na NFZ już nie jest, nawet w przychodni studenckiej.


Byłabym bardzo wdzięczna! Ja muszę usunąć wszystkie ósemki. Dwie górne już za mną - wyrwanie poszło w miarę szybko, nic nie bolało (tylko nieprzyjemne uczucie podczas wyrywania). Był dyskomfort ale nie ból. Wyrwanie ósemki to był koszmar, bolało strasznie wszystko czułem , tylko jak rozcinał to nie szył, ale jak piłował i wyrywał, prawie zemdlałem cały mokry bylem minut trwało coś strasznego.


Największemu wrogowi tego nie życzę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty