wtorek, 15 września 2015

Ruszający się ząb trzonowy

Ostatnio zaczoł mnie boleć ząb, ale to nie był zwykły ból. Ruszające się mleczaki to zazwyczaj sytuacja na. Jest to górna jedynka (ten pierwszy duży ząb na górze) więc musiałem jeśc bokiem co bardzo utrudniało mi sprawe. Wszystko zależy od tego,z jakiej przyczyny ząb się rusza!


Czy stało sie to po jakimś urazie czy powodem jest stan zapalny dziąsła ew,kości!

Konieczne będzie rtg,gdyż bez niego trudno ustalić przyczynę. Witam, przed Wielkanocą założyłam aparat stały (na razie górny łuk). Po raz drugi w życiu - po pierwszym przez zaniedbanie retencji nastąpił częściowy nawrót wady. I wszystko byłoby ok, gdyby nie zaczęła ruszać mi się piątka, na której mam. Syn dziś przybiegł do mnie z ruszającym się zębem,trzonowym ,czwórką dolną.


Czy to możliwe,że ów ząb ma po prostu sobie wypaść ? W poniższym artykule omówimy najczęstsze powody, z których zęby się ruszają i dowiedzą się państwo, co można poradzić na ruszające się zęby. Możliwych przyczyn, z powodu, których ruszają się zęby jest stosunkowo dużo.

Poniżej przedstawiamy i po krótce opisujemy te najczęściej. W przypadku ruszających się zębów stałych ważną kwestią jest szybka reakcja i zgłoszenie problemu do dentysty, w celu rozpoczęcia właściwego leczenia. Czy ruszające się zęby są powodem do niepokoju? Niektórzy mają wrażenie, że podczas gryzienia ich zęby się ruszają.


Fakt ten należy skonsultować ze stomatologiem podczas profilaktycznej wizyty, aby w razie potrzeby odpowiednio szybko podjąć leczenie i nie utracić zębów. Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. PLiki cookies stosujemy w celu świadczenia uśług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.


Albo ruszający się ząb wypadnie sam, podczas jedzenia lub w trakcie wykonywania innych czynności, albo zostanie usunięty przez stomatologa. Dla dzieci nie ma to najmniejszego znaczenia cy ich ząb się rusza, czy nie, bo one mają mleczaki, które zastąpione zostaną niedługo prawidłowym uzębieniem. Nie dziwiło mnie to z początku, ponieważ doszło do uderzenia. Jednak zauważyłem, że ząb delikatnie się rusza (w granicy - mm).


Pozostałe zęby są w porządku. Dodatkowo odczuwam lekkie swędzenie w okolicach tego zęba (nie wiedziałem jak to określić). Rusza mi się ząb trzonowy (mleczak) czy mogę go wyrwać?


Jak wiadomo jest dniowy weekend wiec nie wiem czy moj dentysta bedzie przyjmowal a ja mam tylko stronę do gryzienia i to jest wlasnie ta, ten ząb sie kiwa, trzyma się na włosku jakbym szarpnął lekko to wypadnie. Korzeń leczy się kanałowo i montuje się do niego sztuczny ząb, który wygląda i funkcjonuje prawie jak własny.

Warto tez pomyśleć o protezie, bo byc może ona jest już zużyta albo nieprawidłowo zaprojektowana i dlatego zęby się przeciążają i łamią. Paradontoza, czyli przyzębica, to bardzo uciążliwa choroba. Bo jeśli traci się ząb za zębem i towarzyszy temu ból, trudno o dobre samopoczucie.


Niestety ząb mi wyskoczył z dziąsła. Przyczyny schorzenia nie są do końca. Byłam w szoku, ale jak zwykle mąż zagadał do mnie z zaświatów.


Powiedziałam sobie, że ten ząb wyczerpał limit moich strat. Słuchajcie, wstaje sobie rano i nagle mi się rusza ząb trzonowy! Nie bolał mnie wcześniej, teraz też nie boli. Dodatkowo ruszający się ząb może zwiastować brak sukcesu w życiu zawodowym i prywatnym lub po prostu spadek sił witalnych.


Może najwyższy czas wybrać się na długo planowany urlop albo podzielić się z kimś obowiązkami zamiast codziennie opadać z sił. Często sen o ruszającym się zębie jest związany z jego wypadaniem. Trzecie zęby trzonowe dość często wymagają ekstrakcji – są to zabiegi powszechne dla każdego lekarza stomatologa.


Zarówno chirurg stomatologiczny i szczękowo-twarzowy, jak i każdy dentysta powinien więc znać możliwe komplikacje związane z zabiegami ekstrakcji trzecich zębów trzonowych. Niewykluczone, że dopiero teraz dowiesz się o śmierci kogoś znajomego. Kiedy wypadają zęby mleczne?


Twoje dziecko, idąc do przedszkola, miało już prawdopodobnie wszystkie zęby mleczne. Ząbki te są jaśniejsze, mniejsze od zębów stałych i charakterystycznie falowane na brzegach. Możecie się nimi cieszyć do ok.


Zęby trzonowe (łac. dentes molares) – rodzaj zębów występujących u ssaków, w tym człowieka – w uzębieniu stałym. Położone są najbardziej z tyłu ze wszystkich zębów jamy ustnej. Górne i dolne zęby trzonowe różnią się znacznie.


Posiadają lub korzenie i wiele guzków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty