czwartek, 8 lutego 2018

Dlaczego niemowle płacze w nocy

Dlaczego niemowle płacze w nocy

W ciągu dnia dawaj dziecku do rączki schłodzony w lodówce gryzaczek. Dziąsła można mu smarować żelem łagodzącym ból, przeznaczonym do stosowania podczas ząbkowania. Jeśli ból nie daje malcowi w nocy spać, przed położeniem go do łóżeczka warto podać mu preparat przeciwbólowy (paracetamol albo ibuprofen). Dlaczego nie śpi w nocy? Noworodek nie odróżnia dnia od nocy.


Gdy jest głodny, po prostu domaga się piersi lub butelki. I nic go nie obchodzi, że jest noc i rodzice marzą o przespaniu choćby kilku godzin. Na szczęście po kilku tygodniach okresy czuwania i snu dziecka stają się dłuższe.


Jak nauczyć dziecko przesypiania całej nocy – to pytanie zadaje sobie niejedna mama małego szkraba, który często przebudza się w ciągu nocy. Maluch płacze, domaga się uwagi, oczekuje wsparcia, a rodzice następnego dnia rano czują się zdenerwowani, zmęczeni, apatyczni, brak im energii do działania. Nieraz bardzo trudno go uspokoić dopiero jak podam mu pierś to się uspokaja i zasypia. Rodzina i dziecko - Forum Gdańsk, Gdynia, Sopot.


Porozmawiaj o aktualnych problemach i radościach mieszkańców Trójmiasta. Co możesz zrobić by pokarm był bardziej energetyczny a dziecko nie budziło się w nocy? Twoje dziecko często płacze i nic nie pomaga w jego uspokojeniu?


Jeśli nie wiesz jak sobie z tym poradzić przeczytaj poniższe porady. Pierwsze pięć z nich to metody proponowane przez znanego amerykańskiego pediatry Dr. Harveya Karpa zaś kolejne to pozostałe metody sprawdzone i polecane przez doświadczone matki.


Maluchy najczęściej płaczą w taki niekontrolowany sposób w godzinach kiedy jest w domu i mama, i tata, czyli ok. To dobrze, bo dzięki temu rodzice mogą się nawzajem wspierać. Ja zawsze namawiam, żeby zmieniać się w nocy przy dziecku, bo nie jest łatwo jednej osobie wytrzymać ten płacz. Karmienie w nocy może stać się złym nawykiem.


Są mamy, które karmią swoje 8-miesięczne dzieci nawet po kilka razy w nocy, bo twierdzą, że skoro dziecko się budzi i płacze, to znaczy, że jest głodne i one nie mają serca odmawiać mu jedzenia. Gdy rzeczywiście istnieje podejrzenie, że malec się nie najada, trzeba to. Chciałam prosić o poradę. Od urodzenia mój synek nie lubił spać. Do miesiąca spał w dzień godzinę, a noce to jakaś straszna trauma dla mnie i domowników.


Po miesiącu przeczytałam w książce jak poskromić synka i jego szantaże, gdyż doszło do tego, iż nie szło go nawet odłożyć do łóżeczka. Jeśli Twoja pociecha często budzi się w nocy, warto podzielić obowiązki pomiędzy mamę i tatę. Dzięki temu będziecie bardziej wypoczęci i gotowi na nowe wyzwania związane z rozwojem dziecka. Dobrym pomysłem może być też zabranie maluszka do waszego łóżka.


Pozwoli Ci to karmić w nocy nie wybudzając się. Zbyt długie drzemki w ciągu dnia mogą prowadzić do trudności z wieczornym zasypianiem albo ponownym zasypianiem po przebudzeniu w środku nocy. Ważne jest również to, że zaburzenia snu u dzieci w ciągu dnia mogą spowodować sytuację, gdzie dziecko będzie tak bardzo zmęczone i rozdrażnione, że trudno je będzie wyciszyć i uspokoić wieczorem. Ale dzisiaj w nocy trzy razy zaczął panicznie płakać przez sen.


Mój synek ma miesiąca. Spał, miał oczy zamknięte i płakał. Wzięłam go na ręce, przytuliłam, przestał to go odłożyłam. To oczywiście nie wszystkie możliwe przyczyny – inne są naprawdę banalne, ale jednak zdarza się, że o nich nie pomyślimy. Gdy maluch ciągle budzi się w nocy, warto je sprawdzić.


Body, pajacyk, gruba kołderka i stopnie w sypialni? To „grzeszki” wielu rodziców. Czasem jest spokojny, ale przez wiekszosc dnia i ostatnio takze w nocy jest placz, tyle ze w ciagu dnia, zwlaszcza wieczorem jest ryk do czerwonosci, prakyycznie bez tchu, lzy sie leja, a ja bezradna nie wiem co zrobic. Karmie go mlekiem na kolke i wzdecia, ale to malo daje.


Wiec maly chyba musi sie wyplakac. Mam duży problem, ponieważ odkąd wróciłam do pracy (mała miała miesięcy) moja córeczka nie przesypia nocy, a ma już miesięcy. W reakcji na dźwięk, dziecko rzuca rączkami, nogami i główką, gwałtownie płacze, a następnie wyciąga swoje ramiona i nogi w tył.


Odruch Moro występuję do miesiąca życia. Odruchy te są jak najbardziej normalne, jednakże u jednych dzieci występują częściej niż u innych. Nie wiemy co robić , próbowałam już podawać samą wodę lub smoczka , ale nie powiodło się.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty