środa, 28 stycznia 2015

Jak dlugo zaklada sie aparat na zeby

Ile mniej więcej zakłada się aparat na zęby? I czy przy zakładaniu boli? Bo w następnym roku będę mieć i się trochę boję Będzie naj za sensowną odpowiedz :).


Jak sama nazwa wskazuje jest to aparat stały więc nie można go zdjąć ot tak na chwilę. Jeżeli znajdzie dziurę, trzeba ją wyleczyć.

W razie potrzeby ortodonta zdejmuje i przykleja łuk albo zamek, a lekarz dentysta wypełnia ząb. Po co zakłada się gumki i na jak długo? Mam założone od kilku dni i juz powykszywiały mi zęby jeszcze bardziej. Przyznam szczerze, że jest dość ciężko, bo nie mogę jeść praktycznie niczego, co nie jest papką- zęby strasznie bolą przy każdej próbie gryzienia.


Jak to jest z tymi separatorami? Kiedy i na jak dlugo sie je zaklada ? Czy sa zakladane miedzy kazdego zeba zeby zrobic przerwy? Ja chce zalozyc aparat staly na gorna szczeke.

Niesamowite sekund jak aparat ortodontyczny prostuje zęby. Mam pytanie i moze ktos powie mi czy moje plany sa wykonalne. Otóz mam zamiar zalozyc sobie aparat na zeby (mój najwiekszy kompleks). Niemczech i mam juz lat. Do tego pacjent będzie wciąż uskarżał się na ból zębów (przez niesystematyczne noszenie gumek zęby stawiają większy opór sile przesuwającej je we wskazanym kierunku).


Naszym celem jest, aby leczenie przyniosło pacjentowi jak najwięcej korzyści, aby przebiegło szybko i bez komplikacji. Te drugie nie są przyklejane do zębów, więc można je wyjmować np. Wyróżnia się dwa typy aparatów ruchomych: dla dzieci (najczęściej do 12. roku życia) oraz dla młodzieży i dorosłych (niemal niewidoczne, przezroczyste aparaty nakładkowe). Nie jest to bolesny zabieg. O tym zdecyduje ortodonta.


To zależy na jak dlugo stabilizator był załozony kiedy odkleił sie, czy zęby zdążyły przemieścic się. Radze nie zwlekać , szybko umówić się na wizytę. Odklejenie się zamków w aparacie ortodontycznym – odpowiada Lek. I nie wiem niestety czy uda mi się go zdjąć przed urodzinami, ale wiem, że te ostatnie miesiące będą bardzo trudne.


Umów się na konsultację i poproś o zdjęcia pacjentów z podobną wadą zgryzu. Sprawdź, jak szybko postępowały zmiany (dobry specjalista fotografuje zęby na każdej konsultacji w trakcie leczenia ortodontycznego).

Z racji wykonywanego zawodu (blogowanie to moja praca i tak, zdaje sobie sprawę z tego jak to brzmi ) zdecydowałam się na aparat tradycyjny kosmetyczny. Aparat ortodontyczny – jak długo? Na kolejnej wizycie już zakładano mi aparat. Bałam się jak cholera i spodziewałam ogromnego bólu.


Decydując się na aparat ortodontyczny, nie trzeba rezygnować z używania szczoteczki elektrycznej. Czy można założyć aparat ortodontyczny, jeśli ma się martwe zęby? Ze względów zdrowotnych należy jednak zadbać o jego prawidłowe wyleczenie. Korony na zęby są stosowane wtedy, gdy u pacjenta stwierdza się głębokie ubytki próchnicowe, przebarwienia czy złamania. Wyróżnia się kilka rodzajów tego rodzaju uzupełnień protetycznych, do wyboru mamy korony: pełnoceramiczne, metalowe czy porcelanowe na metalu, ostateczne oraz tymczasowe.


Tak jak wspominałam, nie miałam pojęcia jak długo ja i aparat będziemy nierozłączni. Wizualnie zęby wyprostowały się już chyba po dwóch miesiącach noszenia drutów, ale przecież chodziło o to, żeby korzenie również się przesunęły i aby piękny efekt był już na zawsze. Jak czyścić zęby, gdy nosisz aparat ortodontyczny? Sama szczoteczka to za mało!


Nie ulega wątpliwości, że osoby noszące aparat ortodontyczny muszą szczególnie dbać o higienę jamy ustnej. Czesc dziewczyny zalozylam tydzien temu aparat ortodontyczny. Przyzwyczaisz się, tylko teraz ci się wydaje ze to takie straszne. Bedzie ok Lepiej mieć proste zeby w aparacie niż krzywe bez.


Poza tym nawet jesli ci się wydaje ze masz małą wadę, pewnie jest na odwrót. Mi też wszyscy pukali w czoło, z jakim ja aparatem wyskakuje jak mam takie piekne rowne zęby. Jak zakłada się korony i mosty? Przed wykonaniem korony bądź mostu redukuje się rozmiar zęba (lub zębów), tak aby korona lub most odpowiednio do nich pasowały. Jeśli osoba z koroną protetyczną będzie dbać o higienę jamy ustnej, możliwe jest noszenie jej przez wiele lat.


Korony protetyczne zakładane są także na filary zębowe jako elementy mostu protetycznego. Zakładanie korony na zęby wykonuje się także na wcześniej wstawionych implantach zębowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty