środa, 29 maja 2019

Jak sciagnac aparat ortodontyczny

Dłuto i młoteczek i jedziesz ze ściąganiem. A potem resztki kleju usunąć papierem ściernym. Zawsze trochę kasy zostanie w kieszeni. Czy jak się nie zgodzę to zęby się rozlecą każdy w swoja stronę Mam już lat nie stać mnie zaczynać od nowa zęby wyglądają już ładnie.


Do tych ,ktorzy maja juz sciagniecie aparatu za soba mam pytanie jak wyglada sciaganie pierscieni? Czy czyms sie je podwaza i odkleja czy robi sie to bardziej delikantie.

Pytam poniewaz mam straszny problem z jednym zebem,na ktorym. Rok temu musiałam bardzo pilnie wyjechać do Angli. Wróciłam teraz no i chciałam zdjąć aparat na własne życzenie. Wybrałam się do ortodonty.


Mam już długo mój aparat ortodontyczny i zęby wyglądają całkiem ładnie. Problem polega na tym że muszę wyjechać za granicę na dość długo i chciałbym na swoje życzenie zamienić aparat ortodontyczny na aparat retencyjny. Mój ortodonta się nie bardzo na to zgadza i chciałby dodatkową opłatę za wizyty których nie było.


Pytanie dotyczące aparatu ortodontycznego.

Górę już mam prościutkę i chciałabym siągnąć i tylko dół zostawić. Czy można zdjąć aparat ortodontyczne na własne życzenie? Mam od kilku miesięcy i same problemy. Dbam o zęby, ciągle myje. Przytrafiają mi się rzeczy które nie miały wcześniej miejsca: bóle zębów, zapalenie dziąseł, zapalenie slinianki i musialam brac antybiotyki.


I ciągle jakieś akty itp. Jak wygląda zakładanie aparatu ortodontycznego i zdejmowanie oraz jak o niego dbać ? Nie mam jeszcze wszystkich zębów wyleczonych. Czy zdejmowanie boli ile trwa zakładanie i zdejmowanie ? Jak się całuje z aparatem ortodontycznym?


Po aparat ortodontyczny sięgają osoby, które chcą poprawić swój zgryz. Coraz częściej na ulicach można spotkać osoby, które noszą aparat ortodontyczny i nikogo z nas nie dziwi taki widok. Jak myje się zęby z aparatem ortodontycznym?


Przy noszeniu aparatów ruchomych jest to łatwe. Po zdjęciu aparatu zęby myjemy normalną szczoteczką i pastą do zębów, a aparat dedykowaną do aparatów szczoteczką i pastą, aby nie porysować struktury aparatu. Kobiety w ciąży z aparatem ortodontycznym.


Aparat stały wymaga więcej czynności. Z reguły korygują niewielkie odchylenia zębów.

Poważne i skomplikowane wady zgryzu leczone są głównie aparatami ortodontycznymi stałymi. Wady zgryzu nie są czymś wyjątkowym - borykają się z nimi zarówno dzieci, jak i dorośli. Nic więc dziwnego, że tak często można spotkać na ulicy osobę, która nosi aparat ortodontyczny.


Organizacja Zdrowia (WHO) szacuje, że takich aparatów noszą dorośli. Proste, zdrowe zęby, to nie tylko kwestia urody. Krzywy zgryz może narażać nas na szereg poważnych dolegliwości jamy ustnej. Sprawia on, że trudno jest dokładnie umyć wszystkie jej zakamarki, przez co staje się ona naturalnym środowiskiem do rozwoju zarazków i bakterii.


Alternatywą dla tej technologii są aparaty samoligaturujące, które nie posiadają ligatur (gumowych opasek), a ich działanie opiera się o działanie aktywnych klapek, które utrzymują łuk ortodontyczny w zamkach. To technologia, która zbiera coraz większą rzeszę zwolenników, zarówno po stronie ortodontów jak i pacjentów. Proste zęby to nie tylko ładny uśmiech, ale także łatwiejsze dbanie o czystość jamy ustnej i skuteczniejsze zapobieganie próchnicy i paradontozie. Jak długo trzeba nosić aparat ortodontyczny?


Dzieci noszą aparaty ortodontyczne średnio od roku do trzech lat, ale okres ten może się różnić w zależności od indywidualnego tempa wzrostu i powagi problemu. Zależy to także od współpracy ze strony pacjenta, w tym od dbałości o higienę jamy ustnej, noszenia zalecanych elementów. Jak dbać o zęby, mając aparat ortodontyczny?


Jaką pastę wybrać – z fluorem czy bez? Jak utrzymać efekt po wybieleniu zębów? W przypadku leczenia ortodontycznego dzieci aparatem wyjmowanym na wizycie następuje oddanie aparatu i szczegółowy instruktaż użytkowania. Stosuj prostych zasad!


Warto zdawać sobie sprawę z tego, że leczenie ortodontyczne jest w stanie opóźnić procesy starzenia się twarzy. Wady zgryzu bardzo często powodują, że tkanki miękkie ulegają zapadnięciu, na skutek czego dochodzi do zwiotczenia skóry twarzy, a także pogłębienia zmarszczek. Wzmacnia również mięsień okrężny ust.


Takie aparaty nazywają się aparatami miofunkcyjnymi, czyli poprawiającymi funkcje. Jak czyścić aparat ortodontyczny i dbać o higienę jamy ustnej? Czyszczenie zębów i samego stałego aparatu ortodontycznego jest dość skomplikowane, ponieważ trudno dotrzeć do wszystkich powierzchni (higienę ruchomego aparatu utrzymuje się podobnie jak czystość protezy zębowej).


Plan leczenia zawiera informacje takie jak: rodzaj wady zgryzu, sugerowany aparat ortodontyczny oraz przebieg poszczególnych etapów leczenia. Z tak przygotowanego planu dowiesz się, jak długo będzie trwało leczenie oraz ile będzie Cię ono kosztowało.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty