czwartek, 3 maja 2018

Zepsute jedynki

Moje dziecko letnie ma bardzo zepsute jedynki i dwójki. Kiedyś słyszałam że nie należy usuwać takich zębów bo zęby stałe będą rosły jak i gdzie chciały. Może troszkę bardziej nieprzyjemny jest zastrzyk ze znieczuleniem i czyszczenie tym zwykłym wiertłem, ale daj spokój, nie ma się co straszyć.


Zepsute jedynki

Zdrowie i pielęgnacja dziecka. Jestem młodą osobą (nie mam jeszcze lat), a moje zęby są w strasznym stanie. Zepsute zęby istotnie wpływają na stan naszego zdrowia fizycznego i psychicznego.


Nikogo nie trzeba przekonywać, że zniszczone zęby nie dodają uroku, nie każdy jednak wie, że ząb dotknięty próchnicą lub objęty ropniem stanowi wrota infekcji dla wielu chorobotwórczych drobnoustrojów. Zakażenie może rozpoczynać się w miazdze. Nazwa implantu to Biomed 3D. Oczywiscie ma pan rację ,ze należy pytać o jakość. Ale tez trzeba się na tym znać.


Zepsute jedynki

Lekarze mogą naszą niewiedzę wykorzystać. Mam nadzieję ,że trafiłam na dobrego lekarza. Proszę napisać na czym polega ten kłopot i jaki jest czas po implantacji. Chciałam powiedzieć ,ze to co jest napisane w internecie na temat bólu po implatacji ,jest zupełna.


Od czerwca doskwiera mi niezbyt intensywny,acz uporczywy ból lewej górnej jedynki. Odwiedziłam dentystów (1wskazał na ewent. konieczność noszenia szyny relaksacyjnej,choć pojawiły się pomysły o profilaktycznej kanałówce). Ani ten ząb ani żaden z sąsiednich nie był leczony z powodu próchnicy(zresztą jak wszystkie inne), ani też leczenia takiego nie wymaga,RTG nie. Totalne załamanie- muszę się wyżalić bo już tego nie wytrzymuję - Netkobiety. Dołącz do Forum Kobiet Netkobiety.


To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Sen o zepsutych zębach jest metaforą pewnego zepsucia w Twoim życiu – oznacza, że coś układa się nie tak, jak powinno. Rozważ, czy nie ma w tym wszystkim Twojej winy. Być może wystarczy niewiele, by naprawić to, co od dawna tego naprawienia wymaga. Otóż mam zepsute jedynki i dzisiaj poszłam do stomatologa który spiłował mi jedynki i założył osłonki.


Po pięciu dniach mam przyjść i założymy koronki porcelanowe. Mam pytanie czy Pani stomatolog nie powinna najpierw zrobić prześwietlenia tych jedynek (wcześniej były robione i leczone kanałowo). Próchnica butelkowa może zaatakować już pierwsze zęby niemowlaka. Napój (mleko, sok, herbatka) ma długo kontakt z powierzchnią zębów (z butelki pije się wolniej niż z kubeczka).


Cukry w nim zawarte osadzają się na powierzchni zębów, stwarzając idealne warunki do rozwoju bakterii powodujących próchnicę. Jedynka boli przez cały czas, ból jest obecnie jednostajny, irytujący, nasila się po dotknięciu bolącego zęba. Promieniuje on w ten sposób, ze czuje go w całej szczęce. Dolegliwość stopniowo się nasilała, aż do momentu kiedy stomatolog stwierdził, że może to być zapalenie miazgi, leczenie kanałowe, kilka dni mniejszego bólu.


Później było już tylko gorzej, obecnie mam zniszczone obie jedynki, obie dwójki, (z nimi jest najgorzej, szczerze mówiąc są już w bardzo złym stanie, około połowa zęba w każdym przypadku, wszystkie zęby mają duże ubytki, nie są nawet żółte, jakiś dziwny kolor) dolne piątki i ostatni górny z lewej, nawet nie jestem w. Sprawę komplikuje fakt, że inny, niedaleko tego zęba, jest bardzo w środku jamy ustnej, zasłania go jedynka. Prawie na jednej linii znajdują się przez to zęby. Mam chore zeby, zepsute jedynki i planuje zrobic koronki gornych jedynek i dwojek oraz usunac kamien nazebny i wybielic. Zatem jest dylemat bo jak najpierw zrobie koronki to stomatolog dopasuje je do koloru co teraz mam czyli zolte. Ząb stały wychodzi, a zepsuty mleczak nie chce zrobić mu miejsca.


Moja 5-letnia córeczka ma zepsute górne jedynki, starte do linii dziąsła, a stała jedynka wychodzi krzywo z przodu zaraz pod noskiem. Mleczak ani drgnie, a stały krzywo wychodzi. Byłam już u wielu dentystów, ale niestety córcia jak tylko zobaczy fotel. Moja kuzynka straciła obydwie jedynki, miała wstawiane nowe i płaciła sporo mniej.


Za to mój kolega, idąc do gimnazjum (czyli to na wiek chyba przypada) miał wypadek, gdzie stracił dwie jedynki, część dwójki i trójki. Każdy się do tego przyzwyczaił i to był jego znak rozpoznawczy, dla nikogo nie było to czymś dziwnym. Toyota GT86) taki objaw przy wrzucaniu „jedynki” nie świadczy o awarii – to auto tak ma. Podczas rozpędzania i hamowania silnikiem słychać wycie z okolic skrzyni. Hałasują koła zębate (w skrzyni lub mechanizmie różnicowym) albo uszkodzone łożysko.


Prosty sposób na zdrowe zęby twojego dziecka. Dzięki niemu wizyty u dentysty będą znacznie rzadsze! Co zrobić, by dziecko nie bało się dentysty?


Drobnych pęknięć i ukruszeń zębów nie należy lekceważyć, zarówno ze względów zdrowotnych, jak i estetycznych. Warto również pamiętać, iż rekonstrukcja zęba w przypadku n.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty