wtorek, 27 grudnia 2016

Biegunka ze stresu

Myślę, że biegunka jako objaw stresu to kwestia rozregulowanego funkcjonowania układu autonomicznego pod wpływem hormonów stresu – kortyzolu, adrenaliny i noradrenaliny. Na początku jednak trzeba by było wykonać specjalistyczne badania, by wykluczyć somatyczne podłoże przykrych dolegliwości gastryczno-jelitowych. Biegunka ze stresu a dieta. Gdy dopada Cię rozwolnienie ze stresu, możesz wspomóc jego leczenie dietą. Ważne jest tutaj nie tylko oparcie menu na produktach o działaniu zapierającym, ale też wyeliminowanie tych, które pogarszają objawy.


Biegunka ze stresu

Może dotknąć nawet małe dziecko, w wieku przedszkolnym, które także ma swoje problemy, jak konieczność adaptacji w przedszkolu, konflikty z rówieśnikami albo tęsknota za mamą i tatą. Może wydawać się niegroźna dla zdrowia jednak przy nieodpowiednim leczeniu lub jego braku potrafi nawet doprowadzić do zgonu. Objawy biegunki: Częste wypróżnienia wraz ze zmienioną konsystencją kału, upłynnienie go oraz zwiększenie jego ilości.


By złagodzić objawy, doraźnie zastosować można lek rozkurczający w formie tabletki lub preparat przeciwbiegunkowy, np. Niestety, nie rozwiążą one naszego problemu, co więcej – by nie pokrzyżowały. Mam biegunkę, chodzę do toalety 3-razy dziennie.


Byłem oczywiście u lekarza pod koniec grudnia, dał mi antybiotyk, ale średnio pomogło. Dodam również, że studiuję i czy to może być spowodowane stresem? Nie wiem, bo teraz mam wolne i dopadła mnie ta biegunka.


Ból brzucha na tle nerwowym może pojawić się, gdy jesteś narażona na stres. Jeśli zdarza ci się, że ze stresu boli cię brzuch, wykorzystaj jeden z naszych sprawdzonych sposobów na ból brzucha na tle nerwowym. Witam, od paru lat mam problem. Na stres reagowałam często przelewaniem w żołądku, parciem na biegunkę i samymi już biegunkami. Ostatnio te objawy się nasiliły.


Biegunka ze stresu

Pierwsze tego objawy to ból, pieczenie w dołku, czasem biegunka lub nudności. Można łagodzić je lekami gastrycznymi. Jeśli nie zlikwidujemy prawdziwej przyczyny dolegliwości, czyli nie zapanujemy nad stresem, kłopoty powrócą ze zdwojoną siłą. Zawsze codziennie połykałem lub stoperany. Po szkole poszedłem na studia i problem pojawiał się już tylko raz na miesiąc a nie codziennie.


Ale i tak wyleciałem ze studiów bo zacząłem za dużo imprezować i pić wina komandos:) Teraz mam lata i pracuję i od lat juz nie mam tego problemu. Niestrawność na tle nerwowym to częsta przypadłość związana z występowaniem objawów, takich jak zaparcia, biegunki, nadmiar gazów, wzdęcia. Wiele osób skarży się też na nawracający ból brzucha ze stresu, nasilający się w momencie wzmożonego napięcia nerwowego. Przyczyną dolegliwości jest nadmiern. Mam problem z którym nie potrafię sobie poradzić.


Otóż mam pewien problem - często atakują mnie wzdęcia, bąki i biegunka. Jeśli dopadnie Cię rozwolnienie ze stresu, możesz wesprzeć jego leczenie dietą. Istotne jest tu nie tylko oparcie menu na artykułach o działaniu zapierającym, jednak również wyeliminowanie tychże, jakie pogarszają symptomy. Kiedy jesteśmy narażeni na długotrwały stres organizm zaczyna wysyłać nam sygnały ostrzegawcze mąwiące o tym, że coś jest nie tak. Wiadomość brzmi – „Zadbaj o mnie, daj mi odpocząć, zregenerować siły, bo inaczej skończy się to dla ciebie poważniejszymi chorobami”.


Te fizyczne, psychiczne, emocjonalne i behawioralne znaki ostrzegawcze nie. A ja myślałam ze jestem jedyną osobą z tym problemem. Czytając, wiem ze problem leży w psychice. Wyprobuje co tylko sie da bo boje sie wyjść do miasta, spotkać z kimś, nawet boje się podjąć prace. Stanie na czerwonym świetle jest dla mnie problemem bo wiem ze gdy dostanę biegunki to nie ma blisko toalety.


Znacznie lepszym pytaniem będzie: jak się pozbyć samego stresu, czyli nie uruchamiać tych wszystkich procesów - zarówno psychicznych, jak i (w drugiej kolejności) fizycznych, których konsekwencją jest właśnie biegunka. Odpowiedzi nie znam - przynajmniej nie ma prostej magicznej recepty. Ważne jest, aby pamiętać, że biegunka może nie być związana ze stresem psychologicznym, gdy pojawia się wraz z innymi objawami, takimi jak gorączka.


Jak poradzić sobie ze szkodliwym działaniem stresu? Mgr Anna Ingarden Jak szybko opanować stres w szkole?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty